Lazarev kanjon-Mikuljski potok

Very difficult
October 26, 2020
October 2020

near Zlot, Central Serbia (Serbia)

Akcija UP Iskra,25.10.2020.,23 učesnika.Teski uslovi,mokar teren,povremeno kisa ,jako klizavo kamenje,veliki rizik da se neko povredi.Gde god smo mogli zaobilazili smo prepreke,stene,tako da trek odslikava najprakticniji i najlaksi moguci prolazak kroz kanjon.Dosta popadalog drveca,novih prepreka u odnosu na prosle godine,uvek drugacije.Snimanje treka ukljuceno malo kasnije,krenuli smo i zavrslili akciju kod Lazareve pecine.Izlazak kroz Mikuljski potok,(ima table-strelice na drvetu,)i stenu-prolaz popularno nazvanu "Dimnjak",veoma atraktivno ali zahteva odredjeno iskustvo u veranju i kretanju po stenama.Nije lose postaviti i uže radi sigurnosti.Moze se i zaobici ova deonica sa leve strane direktnim usponom,jako je strmo,podloga zemlja i lisce,i izbiti na vrh stene.Prva polovina Mikuljskog potoka je prilicno strma i konstantan je uspon,sa povremenim stenovitim preprekama koje je uglavnom moguce zaobici.Drugi deo je blazi i kako dobijate na visini,laksi je uspon ,mada ima zaista dosta drveca i granja ,ali je sasvim prohodno.Kada dodjete do potoka,i gde on ponire u stenu,posle stotinak metara desnom stranom potoka kratko uzbrdo kroz sumu izlazi se na zemljani kolski put,uzbrdo u desno, koji se ukljucuje na makadam,opet desno (posle jos jedna raskrsnica desno)i tako 7-8km do poznatih vidikovaca iznad Lazareve pecine.Bila je ideja da se produzi kroz kanjon reke Vej ,nastavak pravo kod skretanja,(posle oko 300m ima izlazak na levo preko Kovejskog potoka na vidikovac Kovej,jako strmo, i povratak desnom stranom kanjona,to je opcija) prema Demižloku i da se izadje preko Ponora i ukljuci na makadam nesto dalje nego kada izlazimo preko Mikuljskog potoka,ali malo je vremena bilo,otezano i sporo kretanje i veca grupa, tako da smo odustali.To je dodatnih 4-5km ,mora se krenuti ranije od pecine,bar u 7 ujutru..Na kraju, jedna lepa avantura,svi smo prosli dobro i bez povreda.Nemojte kretati u kanjon sami,i ako niste u dobroj fizickoj kondiciji, sa dobrim osecajem za kretanje po kamenu i veranju po stenama.Krenuli smo u 9 od pecine i zavrslili oko 17 i 30.U zavrsnom silasku sa drugog ka prvom vidikovcu nas je uhvatio mrak.