L'Avellà (Catí) - Tossal de la Nevera - Nevera Vella - L'Avellà (Catí)

Photo ofL'Avellà (Catí) - Tossal de la Nevera - Nevera Vella - L'Avellà (Catí) Photo ofL'Avellà (Catí) - Tossal de la Nevera - Nevera Vella - L'Avellà (Catí) Photo ofL'Avellà (Catí) - Tossal de la Nevera - Nevera Vella - L'Avellà (Catí)

April 18, 2022
April 2022

near L'Avellà, Valencia (España)

🚗 ARRIBADA - Per arribar a l'inici de la ruta s'ha d'eixir de Catí i anar per la CV-1270 direcció Balneari de L'Avellà. Per deixar el cotxe, hi ha un aparcament a L'Avellà, just al costat d'uns cremadors.

⛰️CARACTERÍSTIQUES - La ruta transcorre per zones ben diverses, ja que, a l'inici i al final de la ruta es travessen uns barrancs plens de carrasques i roquissars , mentre que a la zona central de la ruta es camina per zones més elevades amb bones vistes. A més, s'ascendeix al Tossal de la nevera, un turó des d'on es poden observar llocs com la mola d'Ares, Catí, Culla, Penyagolosa, entre molts altres.

⚠️DESTACABLE - S'ha de destacar que la gran part de la ruta transcorre per una zona sense arbres i, per tant, a l'estiu la ruta pot ser costosa pel que fa a la calor i el sol.

⌚ RAPIDESSA - La ruta és assequible per a tots els nivells de preparació, si bé és cert que, l'ascens fins el tossal de la nevera pot ser el que més temps comporte si la preparació no és molt adequada. Tot i això, en general la ruta no té zones on s'haja de dedicar més temps que a les altres.

📷 VISTES - Les vistes són molt recomanables tant a la zona de barrancs com a les zones més elevades, l'elevada quantitat de vegetació de les valls les fa molt agradables de transitar. Per la seua banda, les zones més elevades gaudeixen d'unes vistes precioses d'altres serralades i, en dies clars, es pot observar fins i tot la mar.

⛅ ESTACIÓ DE L'ANY - La ruta és recomanable fer-la a la tardor o la primavera, ja que les temperatures són més suaus. A l'estiu, com s'ha comentat anteriorment, la poca vegetació la fa una ruta un poc més desagradable. Per la seua banda a l'hivern, és una zona de fort vent, baixes temperatures i neu (si es va preparat pot ser una bona experiència també). Ací deixe l'estació meteorològica de Catí (l'Avellà) per tal de vore les condicions meteorològiques actuals i dels dies passats, tot això, cal mirar la previsió per al dia de la ruta: https://www.avamet.org/mxo_i.php?id=c02m042e03

Tossal de la nevera

Nevera vella

Nevera del mas de la serra

Gir a l'esquerra

Gir a l'esquerra2

Porta de l'esquerra

• Photo of MERCE GIRBAU
    MERCE GIRBAU Jun 25, 2022

Recorregut molt bonic. Val la pena

• Photo of Sr. Roset
    Sr. Roset Feb 18, 2023

Una ruta preciosa, amb paisatges molt variats i unes vistes grandioses. Gràcies per compartir-la. L’hem feta en un dia d’hivern espectacular, asolellat i sense vent, i hem disfrutat molt del recorregut.