Latrop - Schmallenberg - Fleckenberg - Latrop (rondwandeling)

Photo ofLatrop - Schmallenberg - Fleckenberg - Latrop (rondwandeling) Photo ofLatrop - Schmallenberg - Fleckenberg - Latrop (rondwandeling) Photo ofLatrop - Schmallenberg - Fleckenberg - Latrop (rondwandeling)

January 3, 2024
January 2024

near Latrop, Nordrhein-Westfalen (Deutschland)

Deze rondwandeling loopt grotendeels over halfverharde wandelpaden. Ik raad deze wandelrichting aan (ipv met de klok mee) omdat dit het beste uitzicht geeft. Bovendien wandel je de hoogtemeters net wat makkelijker.

Vanuit Latrop wandelen we daarom eerst omhoog over de Latroperberg. Bovengekomen hebben we een mooi uitzicht over Schmallenberg en Grafschaft. We vervolgen de weg naar beneden (X23) en op het asfalt gekomen verder richting het winkelcentrum van Schmallenberg. Dat is een uitstekend moment voor een kop koffie. We lopen de route met vrij regenachtig weer, dus even opwarmen is ook wel lekker.
Vervolgens lopen we verder richting Fleckenberg via het Philosofenpad en Am Beerenberg. Een mooi stuk route met leuk uitzicht over Schmallenberg. In Fleckenberg buigen we linksaf naar het Latropdal. We volgen de Latropbeek stroomopwaarts (veel stroming deze tijd van het jaar!). En logischerwijs komen we vervolgens terug in Latrop.

Mooie gevarieerde, vrij makkelijke route. Eigenlijk is alleen het eerste klimmetje vanuit Latrop omhoog iets van een inspanning te noemen maar je bent snel boven. Verder vooral lekker rustig wandelen en genieten van de omgeving.