L'Argimon (477m)

February 26, 2022
February 2022

near Raval de l'Esparra, Catalunya (España)

Aparquem al cotxe a la part superior de la urbanització just on surt una pista de terra que seguirem, en principi plana però que ràpidament baixa fins que creuem la riera de l'Esparra per un petit pont, just passar-lo trobarem un gran dipòsit d'aigua dels bombers que rodejarem per seguir la pista que surt en pujada i ja no deixarem de pujar fins el cim. Una mica més endavant trobarem una pista a mà dreta que després es converteix en corriol i que ens portarà al coll de les bruixes.
Aquí girarem a la dreta per un sender estret i agradable que ens portarà a les primeres escales de l'ermita de la Mare de Déu d'Argimon.
Després d'una visita ràpida a l'interior i exterior desfem el primer tram d'escales i tombem cap a la dreta reseguint més trams esglaonats que ens baixen fins una esplanada on hi trobem un petit aparcament i barbacoes. Seguim per la pista empinada i sorrenca en baixada i que permet arribar pràcticament a dalt en cotxe. La pista va fent ziga-zagues mentre va perdent metres d'altitud amb rapidesa. Trobarem senders banda i banda, però anirem sempre recte amb algun tram de corriol paral·lel podem seguir-los i ens ajudaran a retallar trams de pista i fer menys monòton aquest primer tram de baixada. Anirem a parar a un creuamen de pistes on hi trobem un gran dipòsit d'aigua cobert O depuradora, una mica abans hi ha un corriol amb uns graons que agafarem i seguirem plans i paral·lelament a la pista fins un gran creuament que anirem a la dreta. Una mica més tard nou creuament i seguirem rectes a la dreta fins arribar al mas Morgadella que passarem de llarg i anirem a parar al pont i riera d'Esparra i amunt fins l'urbanització i el cotxe.