L'Arboç - El Castellot - Arboç

March 8, 2019
March 2019

•   5 2 Reviews

near L'Arboç, Catalunya (España)

L'Arboç - El Castellot - Arboç

Itinerari circular amb sortida de l'Arboç per anar a pujar al Castellot de Castellví de la Marca i tornar al lloc de sortida. Aprofitant el recorregut per anar a visitar la Cova Gran, que es troba al costat de la riera de Marmellar. La ruta surt de l'Arboç pel camí del Papiol, en aquest lloc passem pel costat de l'ermita de Sant Ponç i de l'antiga torre, desprès de passar el corral del Papiol agafem el camí de les Cases d'en Robert, creuarem el Bosc Gran del Papiol on contemplarem uns pins monumentals, seguirem i passarem per vora la riera el pont de l'autopista AP-7, una vegada passem el pont trobarem la riera de marmellar, cal tenir amb compte la possible dificultat de travessar la riera amb temporades de pluges. Desprès de ca l'Andreva i cal Andreuet agafarem una pista a l'esquerra. Més endavant ens caldrà travessar la riera de Marmellar, cal anar amb compte doncs el sender no està definit, al lloc indicat agafarem un sender estret a l'esquerra, una vegada baix a la riera estarem al costat de la Cova Gran, una espectacular i antiga fomació. Ens caldrà avançar, passar la riera i buscar el sender estret que cada vegada trobarem més marcat fins arribar al bon camí per vora el torrent del Figuerot. Atenció, una vegada arribem al camí de cal Margarit seguirem per la pista principal fins arribar a Sant Sadurní, en aquest punt es millor agafar la pista que passa per darrera de l'ermita que seguir el track ja que la senyal va un tram perduda camp a través. Només ens caldrà pujar la forta pujada fins arribar al cim del Castellot. Aquest indret ha estat arranjat recentment i ara es troba accessible en el seu interior per lo que es pot pujar a dalt de la torre i contemplar una amplia panoràmica del Penedès. La tornada es realitza seguin el track i per bon camí sense dificultat. L'autopista AP-7 es traspassa pel pont de l'àrea de servei.

Castellot:

El Castellot de Castellví de la Marca es trova situat al cim d'un turó que domina la serra de Montmell, fou el centre neuràlgic de la família dels Castellvell. Ciutat desde l'any 977, és una de les construccions castelleres més importants de la marca del Penedés. Únicament conserva les restes d'una torre mestrecircular i vestigis de murs i alguna constricció , com una torre dàngle. Arran del cingle i prop de la torre del castell hi ha les restes de l'esglèsia de Sant Miquel, construcció Romànica molt singular. És un edifici de dues naus vinculades amb dos arcs. Es conserva una de les naus i fragments dels murs exteriors. Tot el recinte fou abandonat vers el segle XIII.

PictographReligious site Altitude 579 ft

Font Gran

• Photo of Oscar Upegui
    Oscar Upegui Mar 10, 2019

Muy buen trazado Josep. felicitaciones.

• Photo of Josep Mª Dalmau
    Josep Mª Dalmau Mar 11, 2019

Gracias Oscar.

• Photo of rafa_39
    rafa_39 Dec 31, 2020

màgnifica ruta, enriquidora, per conèixer el preciós territori, un itinerari ple de jòia paissatgística, vinyes, masies i massos, petits núclis urbans.