L'Arboç - Cubelles - l'Arboç

November 9, 2018
November 2018

•   4.7 2 Reviews

near L'Arboç, Catalunya (España)

L'Arboç - Cubelles - l'Arboç

Completa travessa per anar de l'Arboç a la desembocadura del riu Foix, a la platja de Cubelles i tornar a l'Arboç per un altre camí que passa per un altra banda i pel Parc del Foix.
Sortim de l'Arboç pel camí de la Costeta amb direcció a Clariana, passarem pel dens bosc del Pi de St. Humbert i pel camí de les Pallisses arribarem a Clariana, seguirem agafant el camí de Cunit ens trobarem amb les ruïnes de la Masia de Cal Blai, pel Fondo del Blai arribarem a Els Rosers, quan som al bar social dels Rosers ens aquest lloc el GR ens indica passar pel sender del barranc però es un pas dificil ja que hi ha molta vegetació, practicament intransitable, es més recomanable seguir pel carrer que hi ha una mica més endavant, el carrer de Londres, per pasar aquest tram i seguidament tornar a baixar al barranc per la pista. Quan som al Fondo de Sant Antoni trobarem un sender pel bosc que puja al Turó de l'Avenc, seguirem per la carena de la serra Carrerada de Santa Coloma i anirem baixant passant el pont de la C-32 arribarem a Les Planes, al riu de Foix i a la desembocadura del Foix que es troba a la platja Llarga de Cubelles.
Després de visitar Cubelles i travessar tot el centre inciem la tornada per les Hortes i la Plana del Molí, tot per pista asfaltada tenim que travessar també la llarga avinguda de Mas Trader fins la Cogullada, allà trobarem el sender pel bosc i anirem seguin les marques vermelles que passen pel Quinto, i el Turó de la Picarola, tot aquest tram es per un sender per dins el bosc molt agradable, entrarem al Parc del Foix passant vora del llac, sortirem a la carretera BV-2116, de Clariana a Castellet, i desprès agafarem el camí de pujada a Mas Semison,
Aprofitarem l'agradable sender de baixada fins el final i tornarem pel camí Moliner i pel camí de la Costeta a l'Arboç.
La tornada alternativa des de Cubelles també es pot fer desde l'estació de ffcc que va amb direcció a St. Vicenç de Calders i seguidament agafar el tren de El Vendrell i l'Arboç.

PictographMonument Altitude 678 ft

PictographRiver Altitude 196 ft

H

PictographRuins Altitude 905 ft
Photo ofRuïnes Forn de Calç / Turó de la Picarola Photo ofRuïnes Forn de Calç / Turó de la Picarola Photo ofRuïnes Forn de Calç / Turó de la Picarola

Ruïnes Forn de Calç / Turó de la Picarola

PictographIntersection Altitude 910 ft

Cruïlla la Creu

• Photo of Oscar Upegui
    Oscar Upegui Nov 14, 2018

Una ruta bien interesante acompañada de una buena descripción de la misma, sumado a un buen registro fotográfico, gracias Josep por compartir el trazado.

• Photo of Josep Mª Dalmau
    Josep Mª Dalmau Nov 17, 2018

Muchas gracias Oscar por el comentario y la valoración de la ruta.

• Photo of Rutas en tetrapack
    Rutas en tetrapack Jul 4, 2020

Linda ruta, con muchos árboles por lo que hacerla es verano es ideal.