Lapatho plateau - Hameti fountain and cave

Photo ofLapatho plateau - Hameti fountain and cave Photo ofLapatho plateau - Hameti fountain and cave Photo ofLapatho plateau - Hameti fountain and cave

July 11, 2019
July 2019

near Áno Sími, Crete (Greece)

Ξεκινώντας από τα μισά του δρόμου Ιερό- Λάπαθος(όποιος θέλει μπορεί να ξεκινήσει είτε νωρίτερα η και από το οροπέδιο ακόμα,ο δρόμος είναι βατός) μπήκαμε στο Λάπαθο, ευθεία για Άγ Αποστόλους και κατόπιν ανηφορίσαμε στο διάσελο από όπου κατεβαίνει Μίνο, και από κει, με τον παλιό κατεστραμένο Κάραβο ο οποίος είναι κανονικό μονοπάτι μπήκαμε στη λαγκαδιά με το ρέμα αλλά και δρόμο στην αρχή του. Ελέυθερα,λίγο δρόμο λίγο ρέμα στην αρχή και κατόπιν μόνο ρέμα και τα πλαινά του συν κάτι σηματα κόκκινα τα οποία στη συνέχεια χάνονται βρεθήκαμε στου Χαμαίτη με την ιστορική σπηλιά του(εδώ μεταφέρθηκε το αρχηγείο της αντίστασης το 43' από τη μάντρα του Κρασαναδάμη στις Χώνες αλλά και νωρίτερα ,το 33' καταφύγιο του Στρατηγού Νικ Πλαστήρα! στην αναμονή του για το καράβι που θα τον μετέφερε στο Λίβανο} αλλά και τη βρύση του.
Σπουδαία θεα πρός Σελάκανο και Ιεράπετρα,λίγο μετά κι άλλο νερό ,στους Δοξατόρους που δυστυχώς δεν επισκεφθήκαμε λόγω μποφόρ. Επιστροφή πάνω κάτω από τα ίδια με τη διαφορά ότι τώρα δεν μπήκαμε στο οροπέδιο αλλά με το δρόμο πίσω. Εντυπωσιακές οι κολύμπες που δημιουργούνται στο κεντρικό ρέμα από τα τρεχούμενα νερά Ιούλη μήνα.
Νερό στη βρύση του Χαμαίτη που είναι μόλις πρίν το σώπατο της κορυφής αλλά και άλλο ένα βρυσαλάκι ακριβώς πριν φυγουμε δεξιά στην άνοδο τρέχει έστω και λίγο.
Πριν το ξεκίνημα βέβαια τόσο στη Σύμη αλλα και στο καταράκτη πριν το Ιερό νερό 'αφθονο.
Δυστυχώς στο Λάπαθο προδοθήκαμε μιας και η βρύση που έχει τοποθετηθεί δίπλα από το χώρο αναψυχής δεν είχε σταγόνα.