LANZAROTE: CIRCULAR MONTE CORONA

April 24, 2018
April 2018

near Ye, Canarias (España)

Caminata curta però maquíssima a uns dels volcans emblemàtics de Lanzarote, les colades del qual van arribar fins el mar i on a l'interior es va crear un túnel que s'endinsa 1,5 km a l'Atlàntic, conegut com a Túnel de la Atlántida. També durant el seu recorregut ha donat lloc, gràcies a esllevisades, a La cueva de los Verdes i Los Jameos del Agua.

Es comenta des del poble de Ye. Arribar fins la base del forat és senzill i apte per tothom, perquè es progressa per un camí ben senyalitzat. Un cop a dalt, nosaltres decidim dornar-li la volta per la dreta. És a partir d'aquí on augmenta la dificultat i has d'estar abesat a seguir traça poc visible. Durant una estoneta seguim una intuició de camí que sembla marcat, però després desapareix. El camí pot intuir-se seguint el cono del volcà per pedra amb bon agarre. Gaudim d'unes bones vistes de la costa oest i part de l'illa de La Graciosa.

En un moment donat quasi a l'extrem oposat de l'inici de la caminata sembla que arribem al punt més alt del volcà. Aquí seguim per un petit camí per la part interna de la cresta fins que es fa inviable caminar (que en tot moment es pot seguir per l'exterior sense perill). Tornem a agafar la part externa de la cresta fins que aquesta queda tallada. A partir d'aquí iniciem un descens on em d'anar en compte perquè la roca està més despresa i el terreny és relliscós.

Baixem fins a intuir un petit sender uns metres més avall que es desviarà a la esquerra. El seguim i desprès de caminar tallant el volcà en horizontal més o menys ens farà ascender de nou a un piquet de cresta d'on a partir d'aquí podrem observar de nou la base del forat i la direcció que hem d'agafar. La baixada a partir d'aquí ja és molt senzilla.