l'Alcora a la Foia per sant Vicent i la Ferrissa tornant per la vora del riu

Photo ofl'Alcora a la Foia per sant Vicent i la Ferrissa tornant per la vora del riu Photo ofl'Alcora a la Foia per sant Vicent i la Ferrissa tornant per la vora del riu Photo ofl'Alcora a la Foia per sant Vicent i la Ferrissa tornant per la vora del riu

January 30, 2021
January 2021

near l'Alcora, Valencia (España)

Ruta senzilla que es basa en la ruta del patrimoni industrial ceràmic de l'Alcora (https://www.turismelalcora.es/71125_va/Ruta-Natural-del-Patrimoni-Industrial/) però amb algunes variants.
La ruta comença a l'aparcament dalt de la font Nova de l'Alcora i des d'ací puja pel molí de Matraca i el barranc de Sant Vicent fins a l'ermita de Sant Vicent. Des de l'ermita puja als Florins baixant altra vegada cap al riu on ix a l'altura de l'Assut. Des d'ací cal seguir la séquia Major fins al molí del Pantà o del Conde on creuem el riu i pugem fins al Pantà.
Des del pantà cal seguir la senda de la Ferrissa que puja cap al tossal de la Ferrissa passant per la font i la mina de la Ferrissa. Baixa per l'altra banda cap a la Foia passant per la fàbrica d'algeps dels Vives abans d'entrar a la Foia.
Des de la Foia continua barranc avall travessant la carretera del pantà i passant per l'assut de la séquia del Castell i seguint la séquia fins a la Bassa del Castell. Des d'ací baixa a buscar el riu i continua per entre els antics bancals d'horta fins que travessa el barranc de Montmirà on continua per la séquia de la Piquera fins a la bassa des d'on puja cap a la carretera i baixa al riu i continua riu avall fins a la font Nova.
Podem trobar un mapa amb totes les rutes ací:
I més informació de les rutes de l'Alcora ací:

PictographCar park Altitude 0 ft

inici

Font Nova. S'ha acondicionat la font i l'antic llavador com a parc.

molí de Matraca

senda dreta

• Photo of ionconxin
    ionconxin May 23, 2021

Me ha gustado mucho la ruta y tiene su punto divertido. No es monótona. La he hecho con un poco de lluvia y los colores se han intensificado. Había tramos que parecía la selva

ionconxin May 24, 2021

En esta ruta nos llovió. Se intensificaron los colores del entorno y llegamos a 300 fotos. Todos encantados de ver el paisaje.