Photo ofL'ALBIOL: Bc. Font Major, Cingle Sant Crist, Pilanot, Mas Maideu, Mirador de la Vall, Avencs, Pou Gel, Font Major, Mas Nebot. Photo ofL'ALBIOL: Bc. Font Major, Cingle Sant Crist, Pilanot, Mas Maideu, Mirador de la Vall, Avencs, Pou Gel, Font Major, Mas Nebot. Photo ofL'ALBIOL: Bc. Font Major, Cingle Sant Crist, Pilanot, Mas Maideu, Mirador de la Vall, Avencs, Pou Gel, Font Major, Mas Nebot.

February 17, 2021
February 2021

•   3.8 2 Reviews

near Vilaplana, Catalunya (España)

APROXIMACIÓ: Agafem la carretera que puja a la Mussara per Vilaplana fins als Plans de Peiró (a l’alçada de la Font del Roure), on hi ha un ampli espai per deixar els cotxes.

RECORREGUT: Variat, amb trams no tant habituals, ombrivol i amb indrets interessants i força bonics. Surt dels Plans de Peiró, va a trobar el Barranc de la Font Major, transcorre per sota dels Cingles de l’Albiol, puja pel Cingle del Sant Crist, pasa pel Mas de Maideu, puja al Mirador i Avencs, Barranc de la Cuallarga, Pla del Bosc, Grauet que baixa a la Font Major i Pou de Gel i torna pel Mas de Nebot

DESCRIPCIÓ: Comencem la caminada creuant els Plans de Peiró, direcció al Mas de Nebot. Arribem a un primer encreuament senyalitzat, on anem a la dreta, aviat trobem una bifurcació, amb una fita al terra (WP 01), on seguim per l’esquerra, per un bonic corriol amb força vegetació, arribem al Barranc de la Font Major, també conegut com del Rajadell (WP 02), el creuem i per una traça a estones no massa definida anem a enllaçar amb el camí que puja al Mas de l’Esporgat i el seguim per la dreta, passem per la zona de la Pedra Relliscosa, creuem el Barranc del Salt i seguim resseguint el Cingles del Salt i del Galofre, fins que en arribar a unes vinyes (WP 03), agafem el sender que per l’esquerra puja pel Cingle del Sant Crist, passem pel costat del “Pilanot” (WP 04) i arribem als Plans i Mas de Maideu. A l’encreuament (WP 05), seguim al recte per un bonic i planer sender que ens porta per sota del Mas Nou, a enllaçar amb el Camí del Mas de Vidal (WP 06), el seguim uns metres per l’esquerra i el deixem en el punt (WP 07), on girem a la dreta i just entrar al camí, aquest es bifurca, deixem a la dreta el sender que puja pel Grau de l’Estelada i anem uns metres pel camí de l’esquerra fins a trobar i agafar a la dreta un corriol pel que pugem fins un panoràmic Mirador de la Vall i uns Avencs (WP 08), seguim el corriol, que va a trobar el Barranc de la Cuallarga, pel que transcorre una estona, es una tram obert, però bastant brut amb vegetació baixa i algun esbarzer. En arribar a un camí mes net, anem a l’esquerra, passem pel primer pel Bosc del Monjo i després pel Pla del Bosc i anem a trobar el recuperat Grauet que baixa a creuar el Camí de l’Albiol a la Mussara i seguim avall fins arribar a l'encreuament del Pou, baixem uns metres a l’esquerra a l’indret on es troba la Font Major (WP 09) i tornem a pujar fins al Pou de Gel (WP 10) per seguir endavant per arribar al Mas de Nebot (WP 11) i seguir fins al proper encreuament senyalitzat (WP 12) on tanquem el cercle del recorregut i d’on en pocs metres mes estem al cotxe.

ORIENTACIÓ: Recorregut en el que quasi be no s’hi troba senyalització vertical pel que considero del tot necessari fer-lo amb l’ajuda del GPS.

01 - Bifurcació

PictographRiver Altitude 2,447 ft

02 Barranc de la Font Major

Foto del Barranc i deI camí que transcorre pels Cingles de l'Albiol

03 Bifurcació

A l'esquerra d'unes vinyes, agafem el sender quie puja pel Cingle del Sant Crist

04 El Pilanot

05 Mas de Maideu

Encreuament. Anem al recte pel sender no senyalitzat

06 Encreuament

Arribem al Camí del Mas de Vidal (Anem a l'esquerra)

07 Encreuament

Deixem el Camí del Mas de Vidal per anar a la dreta i tot just entrar, a la bifurcació agafem a l'esquerra deixant a la dreta el sender que puja pel Grau de l'Estelada

08 Mirador i Avencs

09 Entorn de la Font Major

PictographRuins Altitude 2,610 ft

10 Pou de Gel

PictographRuins Altitude 2,709 ft

11 Mas de Nebot

12 Encreuament

Punt on es tanca el cercle del recorregut

• Photo of Stradivari
    Stradivari Feb 19, 2021

👏🏻👌🏻👏🏻 UNA MOLT BONA RYTA !!!!👍🏻

• Photo of JMSALVAT
    JMSALVAT Feb 19, 2021

Si, es força distreta i poc complicada, ara, no te la recomano per fer amb bicicleta

• Photo of Stradivari
    Stradivari Feb 19, 2021

😂seria horrorós amb 19Kg tot el rato a l'esquena...!!! 😅

• Photo of Perdix
    Perdix Apr 5, 2021

L'he fet avui, dia de la Mona. És molt recomanable per fer també en dies calorosos perquè té molta ombra. Es passa per barrancs i llocs frescals i té molta varietat de paisatge. La part més dura és la dels avencs, on el senderó es perd sovint i cal mirar molt el GPS. Tota la llera del Barranc de l'Albiol es fa una mica dur. I gràcies que no hi baixava aigua. Sobretot no feu aquesta ruta després de pluges importants.
    Salut!

• Photo of Perdix
    Perdix Apr 6, 2021

Poso només correcte a informació i si és fàcil de seguir perquè hi ha alguns punts perdedors, on has de tirar totalment de GPS i no s'avisa a la ruta d'aquests punts "calents". En la ruta que he gravat jo, ja aviso d'aquests punts complicats. L'entorn és variat i interessant.
    Gràcies JM per haver-la compartit i haver buscat un itinerari diferent als clàssics de sempre de l'Albiol.
    Salut!

• Photo of JMSALVAT
    JMSALVAT Apr 6, 2021

Hola Perdix, celebro que et vagi agradar el recorregut i gràcies per valorar-lo.
    Com be dius, transcorre parcialment per alguns senders o corriols menys habituals, si be crec que tots ells son prou evidents, d'aquí la meva valoració de "fàcil". Considero que es un recorregut que no te cap complicació per a senderistes habituals, sempre que com ja vaig comentar en l'apartat "ORIENTACIO", ho facin amb l'ajuda del GPS.
    Salut i muntanya.

• Photo of Caputx_55
    Caputx_55 Dec 14, 2022

Gracies per compartir-la JMSALVAT👌, no es pot treure el ull del GPS, es ruta per gent acostumada anar sense sender. Salut i Bastons