Laguna 513

July 4, 2016
July 2016

near Matará, Ancash (Peru)

Caminada des de Shonquipampa fins al llac 513

Distància total: 8km (8 anada i 8 tornada)
Desnivell acumulat: 1064m (garmin)
Temps emprat en moviment: 4 hores 20 min
Dificultat: Moderada

Sortint de Huaraz ens desviem de la carretera 3N a l'alçada de Carhuaz on prenem la carretera sense asfaltar que va cap a Hualcan (poble). Una vegada passat el poble seguim cap amunt per un camí prou costerut com per a posar la reductora. Ja arribant al final del camí de terra ja no es pot avançar i aparquem, és on comença la caminada d'avui (3540m)

Primer de tot creuem una pampa i anem en direcció a la gorja (quebrada) d'es d'on començarem a pujar. El camí canvia quan creua per la part dreta un petit bosc de quenual i més endavant la pujada es fa més empinada una vegada creuem el rierol.

El camí està en bon estat encara que hi faltin fites com per a marcar per on hem de dirigir-nos. Seguim pujant fins a un petit llac (Laguna Rajupáquinan) on fem una pausa ja a 4100m.

A continuació l'última part de la caminada per arribar al llac 513 de la Cordillera Blanca dins el Parque Nacional Huascaran es realitza també per camí amb parts refetes amb formigó cosa que ajuda a pujar millor i més ràpidament.

Arribant al llac 513 (4460m) ens impressiona el nevat Hualcan amb unes vistes impressionants. Tot un espectacle que creiem a valgut la pena.

En total son 8km pujada i 8 baixada amb uns 1000m de desnivell positiu.

albert.cs 03/07/2016

Ronald Santiago Aug 5, 2018

Gracias man!! Me sirvió mucho

albert.cs Aug 5, 2018

Me alegro que te haya servido para llegar. Si quieres también puedes valorar la ruta. Gracias

• Photo of Jmangeo
    Jmangeo Jul 7, 2019

Pienso unir 513 con Auquiscocha, bajando luego por Shilla pero no encuentro mucha info. Quizá sepas algo.

albert.cs Jul 10, 2019

Conozco un hombre que lo hizo en 2014 y es factible aunque es una caminata mucho más larga según me comentó. El problema radica en el transporte una vez bajas de Auquiscocha

Tendrias que esperar transporte en la carretera de Punta Olímpica a Carhuaz

• Photo of Diego Castillo Queupul
    Diego Castillo Queupul Oct 6, 2019

Hola. Quisiera saber si hay que pagar algún valor para subir a la Laguna 513? Gracias

albert.cs Oct 7, 2019

Enla fecha en la que subí no había entrada al Parque Nacional por lo que no hay forma de pagar