Lagos klimmen, klauteren en boardwalk op 7 feb. 2024

Photo ofLagos klimmen, klauteren en boardwalk op 7 feb. 2024 Photo ofLagos klimmen, klauteren en boardwalk op 7 feb. 2024 Photo ofLagos klimmen, klauteren en boardwalk op 7 feb. 2024

February 7, 2024
February 2024

near Porto de Mós, Faro (Portugal)

Tijdsduur exclusief pauzes: bijna 3 uur.

Wandeling over en langs kliffen, een stukje over strand en over een boardwalk met prachtig uitzicht.

Wij zijn begonnen om zoveel mogelijk de leuke paadjes van de kliffen te volgen. Dit geeft de mooiste uitzichten. Dat maakt het wandelen af en toe wel lastiger. Klimmen en klautermomenten. Goede wandelschoenen zijn dan echt een must.

Eenmaal bij de vuurtoren aangekomen kun je via een (lange) trap naar beneden. De dag dat wij er waren vertrokken er kleine boten die je rond de grotten en kliffen varen.
Sowieso was het uitzicht vanaf die plek echt de moeite waard.

Vanaf de terugweg hebben vaker voor de boardwalk gekozen. Niet onze favoriet, maar je maakt wel wat sneller kilometers.

Wij liepen deze route begin februari en erg was veel in bloei. Onder andere narcisjes, veel gele klaverzuring en de paarse lupines stonden net op uitkomen.

Er zijn meerdere horecagelegenheden langs de route. Ook openbare toiletten. Sommige betaald. Je kunt de wandelroute prima op andere plekken starten. Er zijn meerdere parkeerplaatsen langs de route.

Wij vinden het leuk als je de wandeling voorziet van een beoordeling en/of als je wijzigingen en/of aanvullingen doorgeeft.

Mocht je vaker in onze "voetsporen" willen treden, kies er dan voor om ons te volgen!

Wij wensen je een fijne wandeling.