Lagos de Covadonga - Asturies ( Espanya )

Photo ofLagos de Covadonga - Asturies ( Espanya ) Photo ofLagos de Covadonga - Asturies ( Espanya ) Photo ofLagos de Covadonga - Asturies ( Espanya )

July 24, 2014
July 2014

near Gamonedo, Asturias (España)

Matinem i abans de pujar als llacs fem una visita al santuari que vam poder veure amb força tranquilitat donat que a primera hora del mati no hi ha ningú.
Una vegada vist agafem la carretera camí dels llacs, cal informar-se donat que hi ha dies on el transit es restringit. A dalt hi han un parell de parkings , nosaltres deixem el cotxe al de sota on hi ha un punt de informació on et donen un petit plànol, precisament amb la ruta que teníem previst de fer.
La primera part de la ruta es un camí molt adaptat, comença amb unes escales que fan a parar al centre interpretació Pedro Pidal, que recomano entreu doncs es força bonit l’ambientació que han aconseguit.
Sortint del centre ens desviem fins al mirador de la reina, i reculem per dirigirnos a les mines de la Buferrera. Al arribar aquestes hi han dos senders ,un a través de un petit túnel i l’altre per sobre de les mines, agafem el primer i continuem camí del llac de la Ercina, on hi ha el segon aparcament.
A partir d’aquí el sender varia, ja no es el camí adaptat, i tot rodejant el llac ens dirigim cap al llac Enol, tot allargant una miqueta la volta per la fageda de Palomberu, i tornada al parking.
Facil i per totes les edats, una forma diferent de conèixer i gaudir dels llacs que la típica foto, per cert en arribar ens trobem que el segon parking ja no deixen passar per l’afluència de visitants, cal dir que si matineu i el dia acompanya passareu un agradable mati.