Lagoinha de Serreta (Illa Terceira, Açores)

Photo ofLagoinha de Serreta (Illa Terceira, Açores) Photo ofLagoinha de Serreta (Illa Terceira, Açores) Photo ofLagoinha de Serreta (Illa Terceira, Açores)

January 13, 2016
December 2015

near Serreta, Açores (Portugal)

Es tracta d'una sortida per uns paisatges impressionants a la zona del volcà de Santa Barbara de Terceira.

Al poble de Serreta trobarem un desviament cap a l'interior marcat amb grans cartells "Trilhos pedestres", on per una pista amb forta pujada arribarem al punt de sortida. Hi ha un petit aparcament per deixar el vehicle.

La primera part de la sortida te un fort pendent, molta part per un bosc de cedres imponent. També trobarem zones de laurisilva, sempre amb forta pujada.

Un cop hem travessat el bosc i arribem a la pista trobarem el desviament per pujar a la Lagoinha, on arribem per un corriol / riu on podem quedar amb els peus molls. La lagoinha està situada al crater d'un volcà i està totalment envoltat d'una vegetació impenetrable. El llac sol estar colgat per la boira i ofereix un ambient molt especial.

Per tornar desfem el camí fins arribar a la pista i girem a l'esquerra fin un punt on cal travessar una portella a ma dreta. Poc després cal deixar el camí i travessar una segona tanca a l'esquerra . A partir d'aquí seguirem un corriol amb forta baixada paral·lel al filat (a la dreta) i al penyassegat (a la dreta). Tot i que no s'arriba a veure mai el riu degut a la densa vegetació, impressiona veure les parets verticals que voregem.

Poc després arribem a una zona on es poden apreciar clarament les colades volcàniques, ja poc abans d'arribar al punt de sortida.

Una excursió preciosa, on cal anar convenientment calçat amb botes impermeables (com a quasi totes les excursions per les Açores)

PictographLake Altitude 0 ft

Lagoinha de Serreta

PictographIntersection Altitude 0 ft

Desviament

Desviament a l'esquerra pel camí indicat

Girar a la dreta

Girar a la dreta, abandonant la pista passant una tanca de fusta per agafar el camí que travessa el camp

PictographIntersection Altitude 0 ft

Desviament

Poc després del desviament anterior cal estar atent per abandonar el camí i prendre el corriol que surt a l'esquerra després de travessar una segona tanca