Lagoa do Fogo

July 5, 2022
June 2022

near Lombadas, Açores (Portugal)

Mini passejada pels voltants de la Lagoa do Fogo a l’illa de São Miguel a les Azores.

Sortint de l’aparcament de a la carretera que travessa l’illa per la Lagoa de Fogo, en pocs metres arribem a un mirador arran de la carretera, al final del mateix comença el corriol que baixa cap a la llacuna. Prop de la llacuna hi torbem una escala de gat que ens permet arribar a tocar l’aigua i seguir el corriol. Nosaltres en aquest punt varem donar la volta.

Per a gent acostumada a corriols de muntanya.

El corriol segueix i s’enfila per l’istme que tenim al davant i que permet baixar cap a una petita llacuna i a la platja (no està permès el bany), el corriol de la platja no arriba a donar la volta a la llacuna i es d’anada i tornada. No cal tornar a pujar pel mateix lloc que em baixat, a l’altura del istme abans referit hi ha un corriol que puja fins un sender que ens porta al principi del mirador d’on hem sortit.

Un suggeriment, acabada la caminada es pot seguir cap a Ribeira Grande i parar ala Monument Natural de Caldeira Velha. Hi ha dues opcions d’entrada, la primera permet entrar al recinte i arribar fins el sallent i la segona es per torns i permet una hora i escaig de bany a les piscines termals del parc.