Lafkos to Katigiorgis - Από Λαύκο προς Κατηγιώργη

Photo ofLafkos to Katigiorgis - Από Λαύκο προς Κατηγιώργη Photo ofLafkos to Katigiorgis - Από Λαύκο προς Κατηγιώργη Photo ofLafkos to Katigiorgis - Από Λαύκο προς Κατηγιώργη

January 5, 2021
January 2021

near Láfkos, Thessaly (Greece)

Αυτή η όμορφη διαδρομή βαδίζει πάνω σε χωματόδρομους και μονοπάτι μέσα από δάσος και ελαιοπερίβολα. Μεγάλο τμήμα της είναι σε σκιά το καλοκαίρι. Περνάει από το μοναστήρι του Αγίου Σπυρίδωνα και τους οικισμούς Βοδιν, Ράντη, Τροχάλα, Ροδιά, και από τις παραλίες Βρομονέρι και Βλακόρεμα πριν τερματίσει στον Κατηγιώρη. Το καλοκαίρι, μπορείτε να ξεκινήσετε νωρίς, κατά τις 08:00 και να φτάσετε κατά τις 12 το μεσημέρι στον Κατηγιώργη, να απολαύσετε το μπάνιο σας και να ξεκουραστείτε σε μια ταβέρνα ή ένα καφέ προτού πάρετε το λεωφορείο πίσω για Κατηγιώργη που αναχωρεί συνήθως κατά τις 15.15 καθημερινά. Ελέγξε όμως και τα δρομολόγια του ΚΤΕΛ. This walk takes us on earth roads and footpaths on a beautiful route through forest and olive groves. Much of it is shady in summer. It passes the monastery of Agios Spiridon and the settlements of Vodin, Randi, Trochala, Rodia and the beach at Vromoneri and Vlakorema before ending at Katigiorgis. In summer you could start early, by 0800 arriving at Katigiorgis at midday. Time to swim or relax at a taverna or cafe before returning by bus to Lafkos. The bus normally leaves Katigiorgis at around 15.15 each day. Check bus times and schedule locally.

Photo ofΞεκινάμε από το πάρκιγκ του Λαύκου και βαδίζουμε στο μονοπάτι που βγάζει στην πλατεία. Photo ofΞεκινάμε από το πάρκιγκ του Λαύκου και βαδίζουμε στο μονοπάτι που βγάζει στην πλατεία.

We start at the village parking and walk on the path to the village square (plateia)

PictographInformation point Altitude 1,043 ft
Photo ofΣτην πλατεία θα βρείτε τον αναρτημένο από τους Φίλους των Καλντεριμιών πίνακα με πληροφορίες και ακολουθήστε το μονοπάτι Photo ofΣτην πλατεία θα βρείτε τον αναρτημένο από τους Φίλους των Καλντεριμιών πίνακα με πληροφορίες και ακολουθήστε το μονοπάτι Photo ofΣτην πλατεία θα βρείτε τον αναρτημένο από τους Φίλους των Καλντεριμιών πίνακα με πληροφορίες και ακολουθήστε το μονοπάτι

που κατευθύνεται νότια. Ακολουθούμε τη σήμανση για το Μονοπάτι Νοτίου Πηλίου προς Πλατανιά για περίπου 30 λεπτά. Lafkos plateia. Take a look at the Friends of the Kalderimi information board and take the path heading south.We follow signs for South Pelion Trail towards Platania for about 30 minutes/

Photo ofΣτρίβουμε αριστερά. Στον κεντρικό δρόμο περνάμε απέναντι και συνεχίζουμε ευθεία. Photo ofΣτρίβουμε αριστερά. Στον κεντρικό δρόμο περνάμε απέναντι και συνεχίζουμε ευθεία. Photo ofΣτρίβουμε αριστερά. Στον κεντρικό δρόμο περνάμε απέναντι και συνεχίζουμε ευθεία.

Τurn left. At the main road cross over and continue straight ahead

Photo ofΔιασχίζουμε το δρόμο και συνεχίζουμε κατηφορικά πάνω στο μονοπάτι. Cross the road and continue downhill on path Photo ofΔιασχίζουμε το δρόμο και συνεχίζουμε κατηφορικά πάνω στο μονοπάτι. Cross the road and continue downhill on path Photo ofΔιασχίζουμε το δρόμο και συνεχίζουμε κατηφορικά πάνω στο μονοπάτι. Cross the road and continue downhill on path

Photo ofΣτρίβουμε αριστερά μέσα στο χωματόδρομο. Turn left onto earth road. Photo ofΣτρίβουμε αριστερά μέσα στο χωματόδρομο. Turn left onto earth road.

Στρίβουμε αριστερά μέσα στο χωματόδρομο. Turn left onto earth road.

Here we leave South Pelion Trail and continue towards Promyri and the monastery of Agios Spiridon. It is also an alternative route to Platania.

Photo ofΣτρίβουμε δεξιά και ακολουθούμε το μονοπάτι μέσα στο δάσος. Turn right and follow path through forest. Photo ofΣτρίβουμε δεξιά και ακολουθούμε το μονοπάτι μέσα στο δάσος. Turn right and follow path through forest.

Photo ofΤο μονοπάτι περνάει δίπλα από ένα παλιό εγκατελειμένο αμπέλι και έπειτα διασχίζει ένα ρέμα. Έπειτα ανηφορίζει την όχθη αλλά Photo ofΤο μονοπάτι περνάει δίπλα από ένα παλιό εγκατελειμένο αμπέλι και έπειτα διασχίζει ένα ρέμα. Έπειτα ανηφορίζει την όχθη αλλά

είναι σε κάποια σημεία δυσδιάκριτο. Path passes around an old vine yard (abandoned) and then crosses a stream.The path climbs a bank and is not always easy to see.

Photo ofΔιασχίζουμε χωματόδρομο και κατηφορίζουμε στο μονοπάτι μέσα στο δάσος. Cross earth road and descend into the forest path Photo ofΔιασχίζουμε χωματόδρομο και κατηφορίζουμε στο μονοπάτι μέσα στο δάσος. Cross earth road and descend into the forest path

PictographRisk Altitude 1,004 ft
Photo ofΑκολουθούμε το βραχώδες μονοπάτι κατηφορικά. Follow the rocky path downhill Photo ofΑκολουθούμε το βραχώδες μονοπάτι κατηφορικά. Follow the rocky path downhill Photo ofΑκολουθούμε το βραχώδες μονοπάτι κατηφορικά. Follow the rocky path downhill

Ακολουθούμε το βραχώδες μονοπάτι κατηφορικά. Follow the rocky path downhill

Κάναμε διάνοιξη αυτού του παλιού μονοπατιού λίγα χρόνια πριν. Υπάρχουν υπολείμματα καλντεριμιού με πέτρες που έχουν αποκολληθεί γιαυτό χρειάζεται λίγη προσοχή εδώ. We reopened this old path a few years ago. There is a visible kalderimi in places. Many loose stones here take care.

Photo ofΤο μονοπάτι μπαίνει σε ρέμα για 20 μέτρα και μετά σκαρφαλώνει στενό αριστερά του ρέματος το οποίο κατεβάζει νερό μόνο Photo ofΤο μονοπάτι μπαίνει σε ρέμα για 20 μέτρα και μετά σκαρφαλώνει στενό αριστερά του ρέματος το οποίο κατεβάζει νερό μόνο

μετά από πολύ έντονη βροχόπτωση. Path enters stream for 20 metres and then climb onto a narrow path to the left of the stream.There is rarely any water in the stream except after exceptional rainfall.

Photo ofΆγιος Σπυρίδωνας. Ακολουθούμε τον κατηφορικό δρόμο που περνά από το μοναστήρι. Αμέσως μετά την πύλη του μοναστηριού, κάνουμε Photo ofΆγιος Σπυρίδωνας. Ακολουθούμε τον κατηφορικό δρόμο που περνά από το μοναστήρι. Αμέσως μετά την πύλη του μοναστηριού, κάνουμε Photo ofΆγιος Σπυρίδωνας. Ακολουθούμε τον κατηφορικό δρόμο που περνά από το μοναστήρι. Αμέσως μετά την πύλη του μοναστηριού, κάνουμε

δεξιά και μπαίνουμε σε μονοπάτι. Το μοναστήρι δε λειτουργεί σε μόνιμη βάση και οι ώρες επισκεπτηρίου δεν είναι σταθερές. Agios Spiridon. Follow road down past the monastery. Turn right onto footpath just past monastery gates.The monastery is occupied intermittently. Opening hours are unpredictable.

Ένας αγροτικός δρόμος κατεβαίνει μέσα σε ένα ελαιοπερίβολο. Το μονοπάτι είναι σηματοδοτημένο με ταμπελάκι. an agricultural road descends into an olive grove. The path is marked with a sign.

PictographRiver Altitude 601 ft
Photo ofΣτρίβουμε δεξιά και διασχίζουμε το ρέμα. Turn right and cross the stream Photo ofΣτρίβουμε δεξιά και διασχίζουμε το ρέμα. Turn right and cross the stream

Στρίβουμε δεξιά και διασχίζουμε το ρέμα. Turn right and cross the stream

Photo ofΔιασχίζουμε ελαιοπερίβολα ακολουθώντας παλιό καλντερίμι. Έπειτα συνεχίζουμε σε χωματόδρομο. Photo ofΔιασχίζουμε ελαιοπερίβολα ακολουθώντας παλιό καλντερίμι. Έπειτα συνεχίζουμε σε χωματόδρομο. Photo ofΔιασχίζουμε ελαιοπερίβολα ακολουθώντας παλιό καλντερίμι. Έπειτα συνεχίζουμε σε χωματόδρομο.

Passing through olive groves following old kalderimi route then continues onto earth road.

Η απότομη αριστερή στροφή είναι ο δρόμος που οδηγεί πίσω στο μοναστήρι. Εμείς παίρνουμε τη μισή αριστερή κατεύθυνση. The sharp left turn is the road back to the monastery. We take the half-left road.

Photo ofΣτενό μονοπάτι προς την πηγή στον οικισμό Ραντή. Narrow path to the fountain at Randi Photo ofΣτενό μονοπάτι προς την πηγή στον οικισμό Ραντή. Narrow path to the fountain at Randi Photo ofΣτενό μονοπάτι προς την πηγή στον οικισμό Ραντή. Narrow path to the fountain at Randi

Εδώ υπάρχει μια στενή παράκαμψη του παλιού μονοπατιού το οποίο έχει κλείσει λόγω της κατασκευής ενός πέτρινου τοίχου παρακείμμενης ιδιοκτησίας. Here a narrow diversion path is created as the old path was blocked by the construction of a stone wall to an adjacent property.

PictographFountain Altitude 700 ft
Photo ofΔιασχίζουμε το ρέμα δίπλα στην πηγή και παίρνουμε το μονοπάτι δεξιά που περνά μπροστά από ιδιοκτησίες. Συνήθως εδώ υπάρχει Photo ofΔιασχίζουμε το ρέμα δίπλα στην πηγή και παίρνουμε το μονοπάτι δεξιά που περνά μπροστά από ιδιοκτησίες. Συνήθως εδώ υπάρχει Photo ofΔιασχίζουμε το ρέμα δίπλα στην πηγή και παίρνουμε το μονοπάτι δεξιά που περνά μπροστά από ιδιοκτησίες. Συνήθως εδώ υπάρχει

πόσιμο νερό Cross the stream by the fountain and take path to the right in front of the properties.Drinking water is often available here.

Photo ofΣτρίβουμε αριστερά πάνω στο χωματόδρομο προς Τρόχαλα.Turn left onto earth road towards Trochala Photo ofΣτρίβουμε αριστερά πάνω στο χωματόδρομο προς Τρόχαλα.Turn left onto earth road towards Trochala

Από εδώ και μέχρι το Βρωμονέρι βαδίζουμε με ευκολία πάνω σε χωματόδρομο και για λίγο πάνω σε ασφαλτο μέσα από κτήματα με ελιές και δασική έκταση. From here until Vromoneri we walk on earth roads and one small section of asphalt. Easy walking through olive groves and woodland.

Δυστυχώς για πολλά χρόνια κάποιος βγάζει τις πινακίδες σήμανσής μας εδώ. Έχουμε πια σταματήσει να τις αντικαθιστούμε! Unfortunately for many years, someone removes our waymarker signs from here. We have given up replacing them!

Photo ofΣτρίβουμε αριστερά και ανηφορίζουμε προς Ροδιά Turn left and uphill towards Rodia Photo ofΣτρίβουμε αριστερά και ανηφορίζουμε προς Ροδιά Turn left and uphill towards Rodia

Photo ofΣτρίβουμε αριστερά στη Ροδιά. Συνεχίζουμε μέσα από αγροτόσπιτα με σκυλιά που γαβγίζουν γιατί προστατεύουν ζώα αλλά εμείς δεν Photo ofΣτρίβουμε αριστερά στη Ροδιά. Συνεχίζουμε μέσα από αγροτόσπιτα με σκυλιά που γαβγίζουν γιατί προστατεύουν ζώα αλλά εμείς δεν

αντιμετωπίσαμε πρόβλημα. Turn left at Rodia. Continue past farm houses and some dogs. Friendly dogs bark at you protecting sheep and goats. They can be slightly intimidating but they are OK with us.

PictographReligious site Altitude 819 ft
Photo ofΚάντε αριστερά στην εκκλησία του Αγίου Ιωάννη. Turn right at church of Agios Ioannis Photo ofΚάντε αριστερά στην εκκλησία του Αγίου Ιωάννη. Turn right at church of Agios Ioannis Photo ofΚάντε αριστερά στην εκκλησία του Αγίου Ιωάννη. Turn right at church of Agios Ioannis

PictographBeach Altitude 52 ft
Photo ofΠαραλία Βρωμονέρι. Διασχίζουμε την ακρογιαλιά και συνεχίζουμε στο μονοπάτι μέσα στο δάσος. Η παραλιακή ταβέρνα είναι συνήθως Photo ofΠαραλία Βρωμονέρι. Διασχίζουμε την ακρογιαλιά και συνεχίζουμε στο μονοπάτι μέσα στο δάσος. Η παραλιακή ταβέρνα είναι συνήθως Photo ofΠαραλία Βρωμονέρι. Διασχίζουμε την ακρογιαλιά και συνεχίζουμε στο μονοπάτι μέσα στο δάσος. Η παραλιακή ταβέρνα είναι συνήθως

ανοιχτή το καλοκαίρι. Vromoneri beach. Cross the beach and continue on woodland path The beach taverna is open during the summer.

Turn right onto narrow path down to Vlakorema beach

PictographBeach Altitude 61 ft
Photo ofΠερνώντας την απολαυστική για κολύμπι παραλία του Βλακορέματος. Passing by the beach at Vlakorema... Lovely for a swim. Photo ofΠερνώντας την απολαυστική για κολύμπι παραλία του Βλακορέματος. Passing by the beach at Vlakorema... Lovely for a swim.

PictographPicnic Altitude 93 ft

Η πίστα χορού The dancing floor

Αυτό το όμορφο ξέφωτο δημιουργήθηκε εδώ από μια ομάδα χορού που εξασκείται εδώ το καλοκαίρι.This area is created by a dancing group who practice here in the summer. A beautiful place.

PictographPanorama Altitude 99 ft
Photo ofΈνα όμορφο σημείο με αναμνηστική πλάκα στη μνήμη του φίλου μας Στηβ. A beautiful place and a memorial to our friend Steve. Photo ofΈνα όμορφο σημείο με αναμνηστική πλάκα στη μνήμη του φίλου μας Στηβ. A beautiful place and a memorial to our friend Steve. Photo ofΈνα όμορφο σημείο με αναμνηστική πλάκα στη μνήμη του φίλου μας Στηβ. A beautiful place and a memorial to our friend Steve.

PictographBeach Altitude 84 ft
Photo ofΠερνάμε μέσα από μια εξοχική κατοικία κατηφορίζοντας προς την παραλία. Passing through a holiday property down to the beach. Photo ofΠερνάμε μέσα από μια εξοχική κατοικία κατηφορίζοντας προς την παραλία. Passing through a holiday property down to the beach. Photo ofΠερνάμε μέσα από μια εξοχική κατοικία κατηφορίζοντας προς την παραλία. Passing through a holiday property down to the beach.

PictographBeach Altitude 30 ft

Στο τέλος της πεζοπορίας σας μπορείτε να κολυμπήσετε ή να χαλαρώσετε σε μια ταβέρνα ή καφέ που είναι ανοιχτά τους καλοκαιρινούς μήνες. At the end of your walk time to swim or visit a taverna or cafe. (open during summer months)

PictographBus stop Altitude 35 ft

Κανονικά υπάρχει καθημερινό δρομολόγιο από εδώ προς Λαύκο, Μηλίνα, Βόλο στις 15.15. (Επιβεβαιώστε και με το ΚΤΕΛ) There is normally a daily bus service from here departing at about 15.15 returning to Lafkos, Milina and Volos. (Check locally for times)