Lac d'Oredon - coll d'Estoudou - Lac d'Aumar - Lac d'Aubert (CIRCULAR)

Photo ofLac d'Oredon - coll d'Estoudou - Lac d'Aumar - Lac d'Aubert (CIRCULAR) Photo ofLac d'Oredon - coll d'Estoudou - Lac d'Aumar - Lac d'Aubert (CIRCULAR) Photo ofLac d'Oredon - coll d'Estoudou - Lac d'Aumar - Lac d'Aubert (CIRCULAR)

July 30, 2018
July 2018

•   4.7 2 Reviews

near Piau Engaly, Occitanie (France)

PUNT D'INICI
Refugi d'Oredon. Parc natural del Néouvielle.

DIFICULTAT
Cap dificultat.
La pujada al coll d'Estoudou, segons la nostra forma física.
La ruta des del llac d'Aubert fins Oredon és molt dominguera.

PictographLake Altitude 6,032 ft

LES LAQUETTES

• Photo of sergioglezgala
    sergioglezgala Aug 19, 2020

La subida hacia el coll d'Estoudou es mucho más larga y pendiente. La subida hacia los Laquettes es mucho menos dura (que no digo que sea un paseo ¿eh?). Nosotros optamos por subir por la parte más dura para proteger las articulaciones. Es decir, para las rodillas y tobillos es mucho menos agresivo y lesivo subir que bajar (igual que con las escaleras de una ciudad o edificio). Bajar por una zona muy empinada y dura puede destrozártelos.
    Hay lavabos y agua potable muy ceca de la caseta de control del parking.
    También a la orilla del lago d'Oredon se puede acampar desde la caída de la tarde hasta el amanecer.
    Es muy agradable comer en la orilla del lago d'Aumar.
    En temporadas altas recomiendo subir temprano, que el parking se llena. Un 17 de agosto nosotros llegamos sobre las 11'00 y fuimos de los últimos en entrar. Aparcar fuera es muy difícil porque hay muy muy pocos sitios, 8 o 10 tal vez (y hay que caminar un poco más).

• Photo of Markus76
    Markus76 Oct 10, 2021

Ruta molt guapa i recomanable. Nosaltres vam fer-la a la inversa. Fent la pujada més progressiva pels Laquettes i Lac d’Aubert. Malgrat puja no és gens exigent i les panoràmiques són molt guapes també. El camí des del Lac d’Aumar fins al Coll d’Estoudou és una preciositat que va baixant suaument i les vistes són precioses. Llavors es puja al coll, i cert, el descens és molt costerut però és més curt, hi ha molts molts esglaons i NO són descomunals, ni grans. Nosaltres ho hem preferit, a l’apretada forta de pujar just començar, però per gustos…😉