Lac de Mar per Era Restanca i el Refugi dera Restanca | Vall d'Aran

Photo ofLac de Mar per Era Restanca i el Refugi dera Restanca | Vall d'Aran Photo ofLac de Mar per Era Restanca i el Refugi dera Restanca | Vall d'Aran Photo ofLac de Mar per Era Restanca i el Refugi dera Restanca | Vall d'Aran

October 12, 2021
October 2021

near Artiés, Catalunya (España)

INFORMACIÓ RELLEVANT
Ruta amb cap dificultat més que el desnivell. Bons paisatges passant pel conegut refugi dera Restanca i arribant fins l'espectacular Lac de Mar.

Important:
L'accés del 15 de juny al 15 de setembre l'accés està restringit i s'hi ha d'accedir amb taxi, segons el web el preu és de 6€/persona.
Si feu la ruta fora de temporada alta podeu accedir fins a un aparcament on comença aquesta ruta amb el vostre cotxe (es pot fer amb un utilitari). En aquell punt hi ha un cartell de ciruclació prohibida, tanmateix vam observar cotxes que accedien a un aparcament més amunt que es troba a 2 kilometres (ho podeu trobar senyalitzat als waypoints).

Temps en moviment: 3 hores 46 minuts

4. Lac de Mar
5. Vistes a Bessiberri Nord i al Montardo

DESCRIPCIÓ DE LA RUTA

Una vegada aparcat al cotxe allà on correspongui segons l'època en que decidiu fer la ruta, a partir de l'aparcament superior trobareu un corriol que ascendeix fent ziga-zages pel mig del bosc fins Era Restanca. Aquest és el punt on molts senderistes finalitzen la seva ruta però si teniu prou fons físic val molt la pena anar fins al Lac de Mar.

D'Era Restanca al Lac de Mar es fa per un corriol que convina tramps trempats amb un planell a mig camí especialment bonic per els rierols que el travessen i les seves vistes.

Un cop al Lac de Mar la ruta es desvia cap a la dreta per accedir a unes antigues mines que actualment canalitzen l'aigua. Les vistes són espectaculars. En el retorn també podeu fer un petit tram de l'esquerra del llac per tenir una bona panoràmica d'aquest.

La tornada es fa pel mateix camí. Com qualsevol ruta d'alta muntanya cal consultar la previsió meteorològica, portar un bon calçat, roba d'abric variable i crema solar.

Segueix-nos a Instagram🤸‍♂️

La ruta conta de dos aparcaments. Aquest és el primer, es pot pujar per una pista de terra fins al superior que té espai per uns deu cotxes. Hi ha una senyal de prohibida la circulació a partir d'aquest punt però vam veure diferents cotxes que accedien a aquest segon pàrquing.

PictographRiver Altitude 5,448 ft

PictographRiver Altitude 5,522 ft

PictographFlora Altitude 6,283 ft

PictographLake Altitude 6,771 ft

Llac de la Restanca

PictographMountain hut Altitude 6,764 ft

PictographBridge Altitude 7,109 ft

A l'anada gireu a la dreta, a la tornada a l'esquerra

S'aborda el llac per dols costats, primer a la dreta per anar fins a les antigues mines i desprès a l'esquerra per gaudir d'una bona panoràmica.