Photo ofLa vall de Bolòs (Coll de l'Alec, Coll de la Creueta, Sta Maria de Bolòs, Coll Pany, Coll de La Bau). Photo ofLa vall de Bolòs (Coll de l'Alec, Coll de la Creueta, Sta Maria de Bolòs, Coll Pany, Coll de La Bau). Photo ofLa vall de Bolòs (Coll de l'Alec, Coll de la Creueta, Sta Maria de Bolòs, Coll Pany, Coll de La Bau).

June 8, 2017
June 2017

near La Ral, Catalunya (España)

Ruta per descobriu un indret, almenys per nosaltres, molt desconegut fins ara: La vall de Bolòs.
Després de passar per Sant Pau de Seguries direcció Camprodon, just abans del pont que travessa el Ter, girem a la dreta per pista amb indicació groga de "Can Peric". Anem seguint pista, generalment emporlanada i amb algún tros de terra, fins arribar a una clariana on deixem els cotxes.
L'itinerari que hem seguit, és: Aparcament, Coll de l'Àlec, Collada del Remei, Pla de la Brossa, Els Oms, monument a Cèsar August, Coll de la Creueta, La Tosquera, Can Sivilla, Riera de Ribamala, Santa Maria de Bolòs El Seguer de Bolòs, Coll Pany, Coll de la Bau, El Sunyer, la Tomba del Sitjar, i tornada al punt d'inici.
Hem tingut un dia calorós, amb molt bona visibilitat, i hem agraït les ombres de tots els trams de bosc, ja que on no hi havia protecció, el sol es feia sentir de debò.
L'excursió ha pagat la pena, ja que no coneixíem aquest indret (Veí de les valls de Salarça i del Bac), i ha estat una agradable descoberta.

Hora Inici: 06/08/2017 08:01
Hora Fi: 06/08/2017 13:51
Distància recorreguda: 15,2 km (05:49)
Temps en moviment: 04:18
Temps d'Ascens: 02:43
Temps de Descens: 02:49

Aparcament sortida.

Coll de l'Àlec. Girar esquerra.

Collada del Remei.

Collet de'n Sivilla.

Pla de la Brossa. Pista a la dreta.

Els Oms.

Monument a Cèsar August Torras.

Dreta.

Coll de la Creueta.

La Tosquera.

Esquerra, baixant.

Can Sivilla.

Travessem rierol, i a la dreta.

Esquerra, sense travessar rierol.

Riera de Ribamala.

Santa Maria de Bolòs.

Dreta.

Trobem pista. A la dreta.

El Seguer de Bolòs.

Nom: Segment 1

Hora Inici: 06/08/2017 08:01
Hora Fi: 06/08/2017 13:51
Distància recorreguda: 15,2km (05:49)
Temps en moviment: 04:16
Temps de Descens: 02:49

• Photo of barretons
    barretons Nov 22, 2020

El tros Coll de La Creueta - La Tosquera (camí públic Camprodon-Beget) - Mas d'en Sivilla travessa una ramaderia de braus (toros de lidia). Tancats i senyals minsos pel perill real que representen els animals. Fa unes setmanes vaig ser envestit per un brau prop de La Tosquera. L'explotació abraça la part alta de la Vall de Bolòs (masos de La Tosquera, Pla de les Arques, Mas Blanc, El Talric, El Noassar i Mas d'en Sivilla). És una zona a evitar. Per fer-vos una idea del bestiar que hi ha: https://www.purezayemocion.com/noticia/4421/campo-bravo/toros-andres-moreno-los-coquilla-del-pirineo-catalan.html

• ereP2812 Oct 23, 2022

Hola!
    Ahir vam fer aquesta ruta amb dos nens (5 i 12 anys).
    Vam trobar series de difícultats ja que des de l’inici de la ruta hi ha camins tallats i vam trobar gran dificultats en la orientació per trobar els diferents camins.
    Actualment penso que no es recomanable realitzar-la. Vam haver de fer algun tros bosc a través.