La Torre de Maledoc des del 'Col de la Serra' (Colliure)

Photo ofLa Torre de Maledoc des del 'Col de la Serra' (Colliure) Photo ofLa Torre de Maledoc des del 'Col de la Serra' (Colliure) Photo ofLa Torre de Maledoc des del 'Col de la Serra' (Colliure)

November 8, 2023
November 2023

•   4.7 1 review

near el Rimbau, Occitanie (France)

Vaja aventura que hem tingut avui per les altures de La Côte Vermeilla!

Comencem la jornada des del Coll de la Serra, entre Colliure i Banyuls-sur-Mer, a tocar l'antiga carretera estratègica, estreta i tortuosa que serpenteja entre les viles marineres.

La pujada cap a les Bateries de Tallaferro l'hem fet per un corriol, entre roques, costerut, pedregós i feixuc, marcat amb senyals grogues, però ha estat una delicia que ens ha fet gaudir tranquil·lament de les vistes esplèndides que el dia clar ens ha regalat.

Després de passar una cruïlla senyalitzada, seguim cap a les Bateries de Tallaferro, amb una pujada entre les roques fins arribar al vell fortí de defensa.

Continuem la ruta cap al Coll de Tallaferro, deixant la pista per un camí empedrat encantador que ens condueix directament a la Torre de Madeloc, amb unes vistes inigualables.

Aquesta torre cilindrica i alta, forma part d'una xarxa de vigilància marítima que es troba per tota la costa dels Països Catalans. La seva ubicació estratègica permetia una visió panoràmica de la plana i la costa del Rosselló, sent un punt clau per advertir sobre posibles atacs de la piratería.

Des de la Torre de Madeloc, ens recreem amb la vista del Cap de Cervera, Argelers, el Golf de Lió i la Plana del Rosselló al fons, així com la Serra de L’Albera.

Ens dirigim cap al Balcó de Madeloc, una plataforma natural amb restes militars i també amb vistes espectaculars sobre el Mediterrani i lloc popular entre els senderistes.

Continuem el recorregut baixant cap al Coll dels Gascons per una pista enquitranada fins arribar a la Bateria 500, una altre reliquia histórica dins d'aquesta ruta plena de descobriments.

Tot seguit, prenem un corriol en forta baixada per fer l'enllaç amb el GR i després seguim un camí preciós que ens mena per les ruïnes de les Tines del Reig, unes tines excavades a la roca i utilitzades per emmagatzemar milers de litres de vi.

Continuem pel camí de l’Aigua en suau descens fins arribar al punt d'inici de la sortida, al Coll de la Serra.

Ha estat una matinal plena d'aventura i bellesa natural!

Photo ofBaterie de Talldefer i les seves panoràmiques Photo ofBaterie de Talldefer i les seves panoràmiques Photo ofBaterie de Talldefer i les seves panoràmiques

Baterie de Talldefer i les seves panoràmiques

Col de Tallafer

Refuge de Maledoc

Tour de Maledoc

Balcó natural de Maledoc

Tines d'en Reig

• cami55 Mar 1, 2024

Una ruta amb vistes espectaculars !