La Seu d'Urgell - Llirt - La Colomina

Photo ofLa Seu d'Urgell - Llirt - La Colomina Photo ofLa Seu d'Urgell - Llirt - La Colomina Photo ofLa Seu d'Urgell - Llirt - La Colomina

July 7, 2013
May 2013

near la Seu d'Urgell, Catalunya (España)

Sortim de davant del Bombers, cap al barri de Sant Antoni, enfilem un corriol, que va guanyant alçada fins arribar al despoblat de Llirt. La baixada es per pista forestal fins a la Colomina, a on desprès de fer uns 100 metres d'asfalt, ens em de fixar en una fita que hi ha a ma esquerra, per deixar la carretera, i baixar per un corriol fins al torrent,i sortir a la carretera.

LLIRT

Llirt és un nucli de població del municipi de les Valls de Valira, a l'Alt Urgell.
Actualment despoblat, es troba al vessant de migdia del roc del Cucut, a l'esquerra de la Valira.
Ja era esmentat l'any 839 i el 1860 encara hi havia 5 cases. S'hi poden trobes les ruïnes de l'església de Sant Jaume d'estil romànic. Al sud de llirt hi havia la partida de Sant Pere.

Drecera

En lloc de seguir per la pista, agafem la drecera pel prat.

Borda Fanesa

indicador Llirt

PictographPhoto Altitude 0 ft

Ca l'Arnau.

WPT 0000024

mggres Feb 9, 2022

Bon Dia.
    Vull fer aquesta ruta demà. He vist que la vas fer en el 2013. Saps si els corriols estan practicables.?
    Disculpa aquesta pregunta però un cop vaig seguir una ruta per Aristot i hagués necessitat eines per treure les esbarses 😂🤣🤣. Moltes gràcies

• Photo of miquelseu
    miquelseu Feb 9, 2022

Hola. El camí fins a LLirt és un camí força transitat, segur que està net. Desprès la ruta segueix per pista. L'únic tram que no se com pot estar, es al final quan deixes la pista i baixes cap a la carretera. Crec que deu estar bé per que ningú ha comentat res, peró si veus que està malament pots conti nuar per la pista.

mggres Feb 9, 2022

Moltes gràcies

mggres Feb 10, 2022

Hola . El camí està molt bé. Ho he volgut allargar Finsa estemariu i no he trobat camí fins a la. Carretera nacional. Ho he fet per la carretera esfaltada desde estemariu ( un típ)
    Però a part això, una ruta fabulosa. Gràcies. La tornaré a Fer seguint el teu trak inicial