La Seu d'Urgell - Lletó - La Trava - Coll de Creus - La Seu

Photo ofLa Seu d'Urgell - Lletó - La Trava - Coll de Creus - La Seu Photo ofLa Seu d'Urgell - Lletó - La Trava - Coll de Creus - La Seu Photo ofLa Seu d'Urgell - Lletó - La Trava - Coll de Creus - La Seu

May 3, 2016
May 2016

near la Seu d'Urgell, Catalunya (España)

La valoració de la dificultat de la ruta sempre es tècnica.
La dificultat física es subjectiva i depèn de l'estat de forma de cada persona. Cal tenir en compte distancia i desnivells.
Els temps es amb aturades incloses i es orientatiu.
La ruta està gravada amb un GPS Garmin i retocada amb el Base Camp

VALORACIÓ : la valoro com a moderada, doncs no te cap pas difícil ni cap tram exposat, passa sempre per camí o corriols bastant fresats i fàcils de seguir, només després del Coll de Vanses, fins a Sant Salvador, cal estar un mica mes atens al track.
En cas de fer la ruta a l'hivern cal vigilar a la zona del Coll de Creus si hi ha gel.
Ruta llarga, cal tenir en compte la distancia i el temps segons el ritme de cada persona.

RUTA :

Ruta que ens porta des de la Seu fins als peus del Cadí, amb gran varietat de paisatges i vegetació.

Sortim de la Seu des del Pont de la Palanca, punt d'inici de la majoria de rutes de la zona.

Agafem el camí cap al Torrent de l'Olla fins a la Collada, on trobem el cartell indicador de Sant Antoni, que seguim a ma esquerra baixant fins a trobar la carretera de Cerc. Aquí no seguim cap a Sant Antoni, si no que una mica mes endavant agafem un corriol a ma esquerra, que va paral·lel a la carretera i que ens porta al poble de Cerc.

Passem pel mig del poble i després de la font trobem el corriol que seguirem fins tornar a trobar la carretera. Passem a l'altre costat i després de passar per sota d'un filat pel bestiar agafem un corriol que poc després deixem per segui a ma esquerra.
Aquí trobem el Camí de Bentanachs i seguim amunt pel corriol de La Bedollera ,que va guanyat alçada. Desprès de un tram mes suau, arriba al Coll de Lletó, amb bones vistes del Cadí.
Seguim cap al Coll de Vanses i poc després deixem el camí per agafar el corriol cap a Sant Salvador, on trobem el camí ample ( pista forestal ) que ens porta fins el Coll de la Trava.
Un cop al coll seguim el camí de Banyeres fins al Coll de Creus, espectacular per la terra vermella i les formes causades per l'erosió, on trobem el GR - 7 molt ben senyalitzat per fer el camí de tornada a la Seu.
Anem baixant pel GR fins el corriol de Cantacorbs i fins a trobar e lRec de Segalers que seguim a ma dreta fins a la carretera de la Bastida.