la Serra (Vingrau) 100 cims

May 4, 2024
May 2024

near Vingrau, Occitanie (France)

Aproximació en cotxe. Per arribar al punt d’inici per la ruta més ràpida cal agafar l’autopista AP-7 i sortir per la Jonquera. Jo vaig seguir per l’autopista de pagament a França, només em va costar 3.50€ fins a la sortida 41 Le Barcarés. A partir d’allà es segueix la D-12 fins a Vingrau. A l’esquerra del cementiri hi ha un aparcament públic per uns 45 vehicles, fins i tot hi ha alguns amb ombra.
Sortim de l’aparcament per anar a creuar per uns jardins públics en direcció nord i ens enfilem a la part superior del poble. Quan acaba un carreró comença un sender que sempre tindrà marques grogues. Aquestes marques ens acompanyaran durant tot el recorregut. El sender no te cap dificultat i és molt clar, hi ha força fites i marques grogues.
Arribareu a una vall on el seder queda encaixonat, si seguiu pel sender arribareu a un coll i allà cal girar a la dreta. Jo vaig retallar per una canal que hi ha abans. És una canal costeruda de tartera i en certs trams relliscosa, si no voleu arriscar seguiu fins al coll. Un cop a la carena ja és un passeig fins al cim. Allà hi trobareu una torre metàl·lica rovellada a terra. Molt bones vistes del Pirineu Mediterrani i el Canigó. Per fer el descens seguim per la carena i no fent cas als trencall que hi ha a la dreta que baixen directament a la vall, seguirem les marques grogues que ens portaran a la carretera que va a Vingrau. Cal creuar la carretera i seguir per un sender que es transforma en carretera de servei per la maquinària, no hi passen vehicles.
Sortida suau que podeu aprofitar per coronar alguns dels 100 cims llistats de la zona.