La Safra - Els Calderons

January 16, 2022
May 2021

near La Zafra, Valencia (España)

Partint de llogaret de la Safra, pugem per entre mig de bancals de vinya fin a La Castellana, per agafar una drecera que nos trau al camí del Teular de la Safra. Una vegada allí, anem i visitem l'Abeurador Reial de la Safra i agafem una senda de lo que queda d'un antic camí i per una ombria espectacular, nos puja a la carena de la serra. una vegada allí, fent un gir cap a ponent, tenim a la vista l'alt de la Penya dels Gavilans (930m.), per després baixar al Collat de la Penya de la Safra. De baixada, borem un gran "hito" de pedra. Es un del mollons que marquen La vereda de la Safra. Espectacular. Després per un camí, aplegarem al Calderó Gran. Un gran bassal tallat per l'home en la roca mare. Continuant, passarem per l'Alt de Les Salves, de simbologia per a la gent de la Vall de Biar. "...on es giraven per última vegada a mirar la seua terra, la gent que marxava a terres llunyanes en l'incertessa de no saber si tornarien". Continuem per una pista tranquil·lament i de sobte un gir molt tancat a la dreta, que per una senda nos puja a l'Alt del Barranc de l'Infern, per des d'allí, tot cap avall nos durà als bancals, gaudint de magnifiques vistes de la part mes occidental de les Terres dels Alforins.
l'Alfori, depenent de l'època de l'any que es vaga, es tot un plaer per la vista i l'ànima. Vos convide a que la disfruteu. Salut