La Rioja-Ezcaray-Camino de Turza

August 27, 2021
August 2021

•   4.7 2 Reviews

near Ezcaray, La Rioja (España)

CAT-Sortim de l'àrea d'autocaravanes i ens dirigim cap al poble. Abans d'arribar a l'antiga estació, què és un restaurant amb molt bona pinta, ens desviem a l'esquerra per una pista pedregosa i en forta pujada.
Aquesta pista va pujant progressivament convertint-se en un camí cada cop més estret.
Fent trams amb ombra i trams més oberts, arribem al bonic i pintoresc poble de Turza.
Després de fer una curta pausa continuem per una pista que surt per la part alta del poble i va girant a la dreta.
Al cap de poca estona i després d'una forta pujada, arribem al refugi de Bonicaparra.
Sense perdre ni guanyar altura, continuem fent camí per una bonica fageda fins al coll de Sagastia, on deixem provisionalment el bosc i sortim cel obert en uns camps de pastura.
Continuem seguint les marques del GR-93 ja de baixada per una esplanada voltada de falgueres mentre tornem a entrar dins del bosc.
Després d'una bona estona baixant, arribem al poble i aprofitem per mullar-nos els peus al riu abans d'acabar la ruta.

CAST-Salimos del área de autocaravanas y nos dirigimos hacia el pueblo. Antes de llegar a la antigua estación, que es un restaurante con muy buena pinta, nos desviamos a la izquierda por una pista forestal en fuerte subida.
Esta pista va subiendo progresivamente convirtiéndose en un camino cada vez más estrecho.
Caminando a través de tramos con sombra y tramos más abiertos, llegamos al bonito y pintoresco pueblo de Turza.
Después de un ligero descanso, continuamos por una pista que sale por la parte alta del pueblo y va girando a la derecha.
Al poco rato y después de una fuerte subida, llegamos al refugio de Bonicaparra.
Sin perder ni ganar altura, continuamos el camino hacia un bonito hayedo hasta el Collado de Sagastia, donde dejamos provisionalmente el bosque y salimos a cielo abierto en unos campos de pasto.
Continuamos siguiendo las marcas del GR-93 ya de bajada por una explanada rodeada de helechos mientras volvemos a entrar dentro del bosque.
Después de un buen rato bajando, llegamos al pueblo y aprovechamos para mojarnos los pies en el río antes de terminar la ruta.

Camino de Turza

Turza

• Photo of Caroline2
    Caroline2 Sep 1, 2021

Ruta feta a l'agost de 2021, molt recomanable.

• bobge Dec 28, 2021

Molt bona ruta

• Photo of Guillem Plans
    Guillem Plans Jan 13, 2022

Hola bobge,
    Moltes gràcies per la valoració!