LA REUNIÓN: LE DIMITILE (per Sentier Bayonne i Sentier Zèbre)

Photo ofLA REUNIÓN: LE DIMITILE (per Sentier Bayonne i Sentier Zèbre) Photo ofLA REUNIÓN: LE DIMITILE (per Sentier Bayonne i Sentier Zèbre) Photo ofLA REUNIÓN: LE DIMITILE (per Sentier Bayonne i Sentier Zèbre)

September 20, 2016
September 2016

near L'Entre-Deux, Réunion (Réunion)

Volta dura pel desnivell però amb vistes molt maques del circ de Cilaos. Llibres la descriuen com la ruta més dura de la Reunión, però exageren, te molt desnivell però no és tècnicament difícil.

Comencem ben d'hora al matí (5h) perquè havíem llegit que era dura i difícil, tant pel desnivell, pel terreny i la vertiginitat de la ruta i afegint ademés, que la Reunión es tapa de núvols molt aviat. Maleta lleugera i força aigua. Només sortir del parking seguim l'indicador de Dimitile a la dreta i comencem a pujar.

És una ruta que comences a pujar fins arribar a uns dels cimets, a partir d'aqui puja i baixa pels diferents cimets de les cretes (crestes no rocoses sinó envoltades de vegetació) fins l'última pujada a Dimitile. El camí discorre per sender com ens te acostumats la Reunión, entre vegetació abundant que no ens deixa veure el sol. Més endavant va interncanviant zones ombrívoles més boscoses i zones més seques i obertes. El sender de vegades es torna estretet però la vegetació fa que no ho sembli. Vigilar alhora de posar els peus al caminar en aquestes zones. En cap cas es una cami exposat ni vertiginós, com els que coneixem al Pirineu. Això sí, gens aconsellat en temps de pluja.

Abans d'arribar a Dimitile, quan ja vas sent més amunt, ja divisem tot el cir de Cilaos i les vistes són precioses. Fa un dia esplèndid que ens deixa reconèixer tots els cims del voltant.

Arribem al Dimitile en 4h. És un mirador del circ de Cilaos. Aprofitem per dinar aprofitant el sol que encara no molesta i gaudir de les vistes esplèndides del circ.

Abans de començar a baixar per Sentier Zèbre anem a veure la Chapelle i un mirador situats més endavant, on acaben els caminadors que decideixen pujar pel Sentier la Chapelle (la ruta més curta), però no val molt la pena. Així que podeu estalviar-vos aquesta hora d'anada i tornada.

La baixada per Zèbre es ben marcada i baixes desnivell en poc temps, després es torna més estreta i amb la vegetació sobre teu. S'ha de vigilar on posar els peus, inclús mes que la pujada per Bayonne. A mitja baixada el corriol es fa més ample i perdem desnivell més a poc a apoc i avancem més en distància. Baixada molt agradable fins el poble. 2h 10' de baixada caminant a ritme.

De la carretera on arribem fins al punt d'inici només ens separen 30' d'asfalt.