LA REUNIÓN: DIAGONAL DE FOUS (ETAPA-8: Gite du Volcan-Pointe du Temblet)

Photo ofLA REUNIÓN: DIAGONAL DE FOUS (ETAPA-8: Gite du Volcan-Pointe du Temblet) Photo ofLA REUNIÓN: DIAGONAL DE FOUS (ETAPA-8: Gite du Volcan-Pointe du Temblet) Photo ofLA REUNIÓN: DIAGONAL DE FOUS (ETAPA-8: Gite du Volcan-Pointe du Temblet)

March 18, 2017
September 2016

near Cap Blanc, Réunion (Réunion)

Etapa difícil i apta per qui vulgi sentir-se com un explorador en una illa per descobrir.

Una primera part molt maca perquè comencem de la Gite Du Volcan i enfilem cap el pas de la Bellacombe. Aquí decidim fer primer la Nez Coupe de St.-Rose, per veure unes vistes de la cara nord del volcà i de la lava dels últims anys.

Desfent el camí tenim la sort de veure l'inici de l'erupció del volcà, va començar amb una petita fumarola i de mica en mica va anar traient lava i obrint-se pas cap avall. Un espectacle emocinonant que estem unes horetes observant. Ens sentim afortunats d'haver vist una de les maravelles de la naturalesa on la terra ens mostra tota la seva força.

Retornem al pas de la Bellacombe que la policia te tancat ara. Ens dirigim al parking per fer una última ullada i reprenem el GR 2 per terres volcàniques, paisatges lunars i reseguint el rempart cap a la cara sud del volcà.

Tot i que a les 6:30h comencem a caminar desde el refugi, no sortim del parking del volcà fins les 11:30h.

Seguim el GR pel Sentier du Tremblet fins al Piton de Bert, on el deixem i continuem pel mateix Sentier du Tremblet fins al Nez Coupe du Tremblet en 3h 20'.

A partir del Piton de Bert el camí comença a endinsar-se en vegetació més espessa i camí enfangat que va de menys a més i a partir de la Nez Coupé es complica, sent un camí molt estret, la vegetació molt a sobre i molt de fang. És la part dura del dia, apart de les hores acumulades en total. Molta concentració i intentar no posar el peu en fals per evitar les relliscades o el fang fins a mitja cama.

A partir d'un desviament (1h 30' des de la Nez, que va cap a la Couleé de Takamaka del 1986), nosaltres seguint el mateix de sempre (Sentier Du Tremblet) sembla que el camí millori, perquè s'obre un pelet més el camí, però continua relliscós, humit i complicat.

Els últims Km milloren perquè hi han indicis d'obertura del camí, hi ha molta planta tallada i un camí practicable. En 2h desde el desviament arribem finalment a la costa, arran de mar.

Una jornada d'unes 11h 55' en total, incluint l'erupció del volcà. Un dia per emmarcar per despedir la DIAGONAL DE FOUS!!!!