LA REUNIÓN: DIAGONAL DE FOUS (ETAPA 7: Bourg Murat-Gite du Volcan)

Photo ofLA REUNIÓN: DIAGONAL DE FOUS (ETAPA 7: Bourg Murat-Gite du Volcan) Photo ofLA REUNIÓN: DIAGONAL DE FOUS (ETAPA 7: Bourg Murat-Gite du Volcan) Photo ofLA REUNIÓN: DIAGONAL DE FOUS (ETAPA 7: Bourg Murat-Gite du Volcan)

March 18, 2017
September 2016

near Bourg-Murat, Réunion (Réunion)

Etapa a priori curta i fàcil, però que ens ha resultat ser pesada, perquè al matí, al començar a caminar, plovisquejava.

Hem trigat 40' per carretera fins a retrobar el GR. L'hem seguit durant una estona fins a un desviament que deia: Piton Texor pel GR2 2h 30' i per l'altre banda 2h. Decidim fer el GR2, però enlloc de 2h 30, triguem 3h 30', perquè el camí estava intransitable. Molt fang i molta aigua. Habíem de caminar amb passos metòdics i molt concentrats. No vam trobar ningú pel camí . Semblava la descoberta d'una illa selvàtica. De fet, així m'imaginava l'illa Reunión.

A més de pluja teníem una boira baixa que no ens deixava veure res.

Total, quan portavem 4h 45' arribem al Piton Textor, una muntanyeta amb una gran antena i sota els seus peus una àrea de pícnic i la confluencia de molts camins.

A partir d'aquí la cosa millora i, de la nit al dia, canvi de paisatge. Ara de cop es torna volcànic, amb vegetació baixeta i lava petrificada, colors vermellosos... que fan que tot aquest tram sigui una delícia fins arribar al refugi, tot i tenir la boira encara a sobre. Es va obrir la boira uns 45' abans d'arribar al refugi i ja ens va deixar entreveure el que tindríem a la propera etapa.

En total 7h 50' de marxa.