LA REUNIÓN: DIAGONAL DE FOUS (ETAPA-6: Caverne Dufour-Bourg Murat)

Photo ofLA REUNIÓN: DIAGONAL DE FOUS (ETAPA-6: Caverne Dufour-Bourg Murat) Photo ofLA REUNIÓN: DIAGONAL DE FOUS (ETAPA-6: Caverne Dufour-Bourg Murat) Photo ofLA REUNIÓN: DIAGONAL DE FOUS (ETAPA-6: Caverne Dufour-Bourg Murat)

December 4, 2016
September 2016

near Cilaos, Réunion (Réunion)

Etapa que se'ns fa eterna, sembla que no acabi mai però amb sentiments oposats. Te dues parts molt diferenciades. La primera, bonica i increible en vistes i sensacions fins a la sortida de sol al Piton de Neiges. La segona, una llarga i feixuga baixada fins Bourg Murat.
Primer de tot ens llevem a les 4 am i a les 4:30h ens posem de camí cap el Pitón de Neiges, el cim més alt de l'Oceà Índic.
En 1h 20' ja erem al cim, contemplant una franja taronja que ens avisa que el sol volia sortir. Gaudim d'una bonica sortida de sol, sense núvols que ens tapessin els diferents circs. Un dia descobert, esplèndid com cap, cosa que fa que estem dues hores pendolant d'una banda a l'altre tirant fotos. El moment on el sol comença a ser més alt, ens permet gaudir d'una millor llum per contemplar millor els circs i també de la solitud. Tothom te molta pressa per baixar i quedar-se al cim caminant de dreta a esquerra te la seva recompensa.
Decidim baixar al refugi, els últims es clar, sabem que ens quedarien unes 5 horetes de camí. Arribem al refu, esmorzem i sortim quan el rellotge ens marca que portem 5 hores desde que hem començar a caminar. Anem tard.
A partir del refu comença un descens per pedra entre vegetació de mitjana alçada convertint-se després en un descens de barranc pel camí estret, molt húmit i amb aigua. Això fa que caminem lents, per sobre dels temps que marquen els indicadors del parc. Sembla una baixada que no s'acabi mai.
4h 35 ' del refugi fins el parking de la Plaine de Cafres. Ara ja només ens separen una horeta de pista asfaltada i carretera fins la oficina de turisme de Bourg Murat, on ens atenen molt amablement i ens ajuden a reservar allotjament.