LA REUNIÓN: DIAGONAL DE FOUS (ETAPA-2: Plaine des Chicots - Ilet a Malheur)

Photo ofLA REUNIÓN: DIAGONAL DE FOUS (ETAPA-2: Plaine des Chicots - Ilet a Malheur) Photo ofLA REUNIÓN: DIAGONAL DE FOUS (ETAPA-2: Plaine des Chicots - Ilet a Malheur) Photo ofLA REUNIÓN: DIAGONAL DE FOUS (ETAPA-2: Plaine des Chicots - Ilet a Malheur)

September 17, 2016
September 2016

near Aurère, Réunion (Réunion)

Jornada dura en desnivell i distància, però molt maca en tot el seu recorregut.

Comencem a les 6h de la Gite i triguem 4 hores fins arribar al Poble de Dos d'Ane i no les 2h 45' que marcava un pal indicador al refugi.

Quan queda poc pel poble de Dos d'Ane, i abans d'arribar, en un desviasent de GR, decidim agafar el camí que passa per Cap Noir, perquè des d'aquest mirador es veuen unes vistes espectaculars del circ de Mafate.

Un cop arribem al Parking on aparca la gent per anar fins el mirador, seguim la carretera principal (seguint marques de GR) i fins quasi la sortida del poble, on passarem en un desviament pel costat d'una esglèsia i tot seguit, enmig d'una baixada amb diferents entrades a l'esquerra veurem un pal indicardor que ens marcarà la nova direcció a seguir.

Aquest pal indicador que estem acostumats a veure ens diu 2 hores fins a Deux Bras. Triguem 1h15'. Sort que el camí passa reseguint la muntanya entre vegetació, cosa que fa que el sol no es castigui gaire. Abaix de tot i després de creuar un riu, ens trobem el cartell indicador que ens diu que hem arribat a Deux Bras.

A partir d'aquí tenim dues opcions, el camí de l'esquerra que estava tancat i ens portaria fins a Aurere pel camí de Merles i el camí de la dreta, que és el que seguim i ens marca Aurere en unes 3h 10'. Continuem pel costat del riu fins una altre bifurcació i continuem seguint els indicadors de Aurere.

A partir d'aquí comencem una pujada xino-xano que més tard es converteix en forta fins a Bord Bazar. De Deux Bras fins aquí triguem 2hores a ritme.

De Bourd Bazar seguim l'indicador fins a Ilet a Malheur sense passar per Aurere, i en una horeta més arribem a la nostra Gite: l'Arbre du Voyageur, 20' passat Ilet a Malheur.

En total 9h 40' d'agradable trekking, sempre gaudint de les vistes de Mafate.