LA REUNIÓN: CASCADAS BASSIN BOEUF

September 14, 2016
September 2016

near Bagatelle, Réunion (Réunion)

Bonica ruta de cascades i Bassins aprop de Sainte-Suzanne.

Arribem al parking ben senyalitzat i comencem a caminar per una pisteta. Al poc apareix un corriolet a la esquerra que ens porta a la primera bassin, Bassin Nicole. Bonica cascada amb només un saltant d'aigua, on en plena època deu baixar espectacular per tota la roca. Tornem enrere pel mateix camí i tornem a la pista fins que ens porti a creuar un riuet, ara caminarem deixant el riu a la nostra dreta fins a trobar la Bassin Boeuf. Aquesta és la que li dóna nom a la ruta. Semblant a la primera però amb més cabal d'aigua i un llac més gran

Travessem les pedres per poder arribar a l'altre banda del riu a la Bassin de Boeuf perquè des d'aquí seguirem un petit corriolet al costat de la cascada que ens remontarà de nou cap a un altre camí que seguirem per trobar les bassin de Grondin també bonica però amb un salt més petit i la de Bois, molt menys espectacular i més inaccessible pel bany. Tot seguit després de l'última acabem de pujar el caminet fins a uns plans de canya de sucre que van a parar a una pista que ens durà fins el camí asfaltat.

Les dues primeres bassins, poden ser mes accessibles que les següents, però heu d'anar en compte al pujar i baixar, on haureu d'utilitzar les mans en algún moment. També molt de compte en moure's sobre les pedres a l'hora de passar d'una banda a l'altre del riu. Són basses on es accessible banyar-se tot i la fredor de l'aigua.

El retorn el farem per una pista asfaltada fins l'aparcament.