La Reid

1991
October 14, 2019
October 2019

near La Reid, Wallonia (Belgique)

Originele wandeling op basis van track 39392852 (helaas geen bron vermelding, dus niet 100% zeker, maar lijkt er wel sterk op)
Voor de liefhebbers van weidse panorama's en echte bospaden. Over bospaden gesproken, na 2 km kom je voor mij op 1 van de mooiste plekken die ik al gezien heb. Als de afstand je afschrikt doe enkel het stuk na Becco en je dag kan niet meer stuk. Enkel aan de watervallen van Tolifaz moet je even opletten, dit schrijft de auteur van OW hierover:
De wandeling leidt je langs de kloof naar beneden langs een meer dan honderd jaar geleden aangelegd pad. Om dit pad te vinden moet je even terugkeren langs het pad dat je naar de brug bracht. Vanaf de laatste balk op de brug tel je 28 passen en dan vind je links het pad. Toegegeven, in het begin lijkt dit pad niet meer dan een doodlopend spoor door het bos maar als je het volgt tot bij de rand van de kloof kom je op het oude
trappenpad.
De GPX file die ik gebruikte was hier niet duidelijk en ik heb niet het risico genomen om over de rotsen naar beneden te klauteren (zoals de GPS aangaf) en ben gewoon terug gekeerd. Trouwens de waterval stond helaas droog, zelfs na 2 weken met veel regen. Op de terugweg nemen we een kleine omweg om door La Charmille te wandelen, terwijl je op de rest van de tocht amper een eenzame fietser tegenkomt, is deze haag wel populair. Het is zoiets dat je éénmaal moet gezien hebben, want echt spectaculair is het niet en de wegen er naartoe zijn allemaal verhard.