la Pobla de Segur -Montsor-Estany de Montcortès- Peramea

Photo ofla Pobla de Segur -Montsor-Estany de Montcortès- Peramea Photo ofla Pobla de Segur -Montsor-Estany de Montcortès- Peramea Photo ofla Pobla de Segur -Montsor-Estany de Montcortès- Peramea

January 17, 2021
January 2021

near la Pobla de Segur, Catalunya (España)

Aquest es un itinerari que pertany a la 1ra etapa de cinc, d´una ruta que es diu El Cinqué Llac. Es una ruta paisajística, cultural i gastronómica en la que pernoctes a una casa rural diferent durant 6 nits i a on gaudeixes dels productes locals cuinats amb amor. La millor época per fer.la es cap a finals d´abril, maig i principis de juny i després cap al setembre-octubre: a ple estiu es pot fer però normalment fa moltíssima calor Nosaltres la vam fer amb unes condicions extremes de neu, fred i gel, aixó sí, amb dos dies molt macos de Sol. L´experiència va ser ùnica però per aquest motiu es converteix en un itinerari no apte per tothom. T´has de portar un bon equipament i les raquetes per utilitzarles de tant en tant; has d´estar molt pendent de l´horari ja que a les 17:30 ja es comença a fer fosc, o sigui que cap a les 8:30 del matí, com a molt tard, ja tens que estar caminant i amb un bon ritme, sense fer parades llargues. Als waypoints comentaré els diferents moments de la caminata, recomenable al 100%

Podem deixar el cotxe al costat de l´inici de la ruta que, de seguida, comença a pujar pràcticament fins arribar al poble abandonat de Montsor. Hi ha bona senyalització, una línea horizontal groga; passes per damunt uns tubs enormes de la central hidroeléctrica i t´encamines en direcció nord, tirant cap a NE, sempre.

Des de aquest punt ja comencem a veure unes panoràmiques magnífiques de La Pobla i el pantà de St Antoni, en aquest cas amb neu

Tornem a gaudir de bones vistes. El terreny es torna un poc complicat técnicament. Ara el terreny es de roca sedimentaria i a vegades amb gel; passem la Roca Foradada

PictographRisk Altitude 3,375 ft

En aquest punt en de pujar unes 10 grapes

Ara ve una part a on estem caminant damunt la cresta, la Cresta de Gelat, fins arribar al despoblat, en el nostre cas sempre amb neu

S´arriba a Montsor i es reponen energies sense perdre gaire temps

Abans de veure l´estany des de l´unica part de la ruta a on trepitgem asfalt, hem tingut que passar i creuar alguns barrancs a on les senyals comencen a ser un poc confoses. Ara estem creuant en Serrat del Codó, que forma part de la Serra de Peracalç a on ja podem divisar l´Estany de Montcortès amb la Borda de Perello a la nostra dreta. Encara tenim que pasar per la collada de Mentui i de baixada arribem a l´estany

PictographLake Altitude 3,450 ft

Un cop arribes a l´alçada de l´estany, les senyalitzacions tornen a ser més clares

PictographLake Altitude 3,440 ft

Es una formació d´origen kárstic; juntament amb les llagunes de Basturs es l´únic d´origen no glaciar dels Pirineus. Es un llag oligotrófic —les seves aigues son pobres en nutrients—. La seva hidrología está controlada fonamentalment per aportacions subterráneas que compensen les pérdues que te la llaguna tant per evaporació com per un petit riarol emisari que está situat en la seva part nord. No estava glaçat

PictographOvernight Altitude 3,009 ft

Te una formació rocosa molt característica, com si fos un castell de defensa. Abans em passat pel poble de Betrui. Es, després de 20 km recorreguts, l´objectiu, el punt d´arribada. La pernoctació es pot fer al mateix poble, Casa Parramon.

PictographOvernight Altitude 2,955 ft

Una perspectiva del poble amb molta historia