La Pobla de Claramunt - Els Mollons - La Pobla de Claramunt

Photo ofLa Pobla de Claramunt - Els Mollons - La Pobla de Claramunt Photo ofLa Pobla de Claramunt - Els Mollons - La Pobla de Claramunt Photo ofLa Pobla de Claramunt - Els Mollons - La Pobla de Claramunt

February 28, 2017
February 2017

•   4.3 1 review

near La Pobla de Claramunt, Catalunya (España)

La Pobla de Claramunt – El Mollons – La Pobla de Claramunt
Ruta circular i Fàcil.
Excursió matinal a la comarca de l’Anoia.
La Pobla de Claramunt és un bonic poblet, prop d’Igualada, presidit pel Castell de Claramunt, que es pot veure des de tot arreu del poble.
El Mollons, és l’altre accident geogràfic destacat d’aquest poble. Ha estat des fa molts anys una escola d’escalada senzilla i e trams curts, juntament amb el massís de Sant Llorenç (La Mola) i el Sot del Bac, prop de El Figaró.
Comencem la excursió en l’encreuament entre l’avinguda de Gumersind Bisbal i el carrer Santiago Rusinyol, pujant per aquest darrer i seguint fins la part més alta del poble (carrer del Compte Borrell II). El camí passa per sota de la C-15, va un tram paral•lel a aquesta i continua un bon tram així fins que s’endinsa en el bosc alhora que comença una pujada més pronunciada. Seguirem així fins al coll de Mollons i l’Empedrat. Després seguirem un moment a la dreta per sota d’una línia d’alta tensió, on agafarem un corriol a la dreta, que va pujant serpentejant pel bosc fins arribar al cim dels Mollons. Aquí trobarem una creu i una mica més enllà una ‘mola’ d’orientació. Hi ha un passatge esplèndid.
Al baixar, agafarem a la dreta un camí més ample, on, de sobte, ens apareix la fantàstica vista de la Roca Llarga. El camí hi passa per sota i va baixant per costat dels camps d’ametllers fins la carretera C-15, que tornem a passar per sota.
Arribem al barri dels Vivencs, passem pel costat de la Masia dels Vivencs, que ara és un restaurant. Si està oberta paga la pena passar-hi a donar un cop d’ull.
Anem cap avall, tombem a l’esquerra, passem per un pas sota la via dels ferrocatas, remuntem el pont i ja tornem a ser al punt de partida.
Que gaudiu l’excursió!
NOTA.- La ruta està inspirada en la que ha penjat Totnatura. Gràcies per compartir.

Coll del Mollons

UNA RUTA MOLT AGRADABLE, VARIABLE I FÀCIL DE FER

• Photo of Magí Alsina
    Magí Alsina Feb 19, 2020

Gràcies 100_peus. Me n'alegro que t'hagi agradat.