La Picossa 100 Cims essencial FEEC 499m

Photo ofLa Picossa 100 Cims essencial FEEC 499m Photo ofLa Picossa 100 Cims essencial FEEC 499m Photo ofLa Picossa 100 Cims essencial FEEC 499m

June 29, 2023
June 2023

near Móra d'Ebre, Catalunya (España)

Desde l'àrea de Sant Jeroni, on hi accedim per pista asfaltada desde Mora d'Ebre, fem aquesta entretinguda ruta que encara que fàcil, s'ha de tenir en compte alguna grimpada i trams equipats amb corda sense complicacions, i que a la baixada el terra és un pèl relliscós.
Després de fer el cim, ens apropem per coronar el cim on hi ha l'estel i on no es pot pujar desde el gener fins el 15 de juny, per la posada en cria de l'àliga quatribarrada. Quan ja enfilem grimpada amb la corda i la gosseta Nora ja és adalt, apareix un àguila ben enfadada i reculem sense pensar-ho, potser quedava algun poll.
Anem baixant per corriol fins trobar la pista que ens porta a la mina , i d'allà a l'inici de ruta.
Al cim tenim vistes extraordinàries: Miravet, els Ports, Tivissa, i a la Terra Alta les serres de Pàndols i Cavalls

Sant Jeroni, inici ruta

PictographIntersection Altitude 889 ft

PictographRuins Altitude 1,113 ft

La Picossa 100 Cims essencial FEEC 499m

PictographMonument Altitude 1,637 ft

PictographInformation point Altitude 1,551 ft
Photo ofPunt d’informació i grimpada equipada a l'Estel (opció pujar-hi) Photo ofPunt d’informació i grimpada equipada a l'Estel (opció pujar-hi)

Punt d’informació i grimpada equipada a l'Estel (opció pujar-hi)