Photo ofLa Peülla, Gerber, Ref. Mataró, Ref. Saboredo,Port Bonaigua (Pallars Sobirà-Val d'Aran) Photo ofLa Peülla, Gerber, Ref. Mataró, Ref. Saboredo,Port Bonaigua (Pallars Sobirà-Val d'Aran) Photo ofLa Peülla, Gerber, Ref. Mataró, Ref. Saboredo,Port Bonaigua (Pallars Sobirà-Val d'Aran)

1925
August 10, 2008
August 2008

•   4.5 3 Reviews

near Vaqueira-Beret, Catalunya (España)

(El temps de 9h.22m. és el total amb parades. el temps caminant són 6h.)
------------------------------------------------------------------------
Sortida des del parquing del telecadira a sobre de l'Ermita de la Mare de Deu de les Ares pujant al port de la Bonaigua des d'Esterri, en direcció sur surt un camí ben marcat que ens portarà al estany Gerber, Refugi Mataró i Coll de L'Estany Gelat des d'aquesta collada comencem a baixar fis al refugi de Saboredo, des d'aquest punt surt un camí que ens portarà a una pista forestal que no hem de deixar fins arribar prop del pont de Locampo on haurem de travessar en diagonal un prat on el camí no és ben marcat però al final el trobarem i no el deixarem fins als plans del port de la Bonaigua, ara hem de seguir de baixada la línia elèctrica fins al parquing.

PictographPhoto Altitude 0 ft

Refugi de Saboredo

• Photo of fitoparera
    fitoparera Aug 24, 2016

Bon dia Papavine, a veure si em pots aclarir un dubte...
    Per accedir al coll del llac glaçat des de Gerber es passa per una tartera de blocs granítics, quina dificultat diries que té? hi ha camí traçat o cal saltar i esquivar els blocs?
    Gràcies.

• Photo of barretons
    barretons Aug 28, 2016

Magnífica ruta! Vam trigar més, però. A la Peülla posa que el Refugi de Mataró està a 3 hores. I un cop allà, les indicacions al Refugi de Saboredo diuen 3 hores més. En quilometratge, Saboredo és a mig camí. En total, per tarannà i edat (3 parelles de més de 50 anys) hem necessitat 11 hores i mitja. Algun punt necessita una mica de grimpada.

• Photo of barretons
    barretons Aug 28, 2016

@fitoparera, els blocs de granit em van recordar les esculleres de la costa... Sí que s'ha de fer algun saltet o passa llarga però res dificultós. El punt més delicat el vam trobar baixant del Coll cap el Llac Glaçat. Hi ha un lloc que has de desgrimpar uns 3-4 metres. El camí està perfectament indicat arreu amb fites i pintura groga. A l'estiu, en sec, cap problema. Moll o amb gel el recorregut ha de ser tota una altra cosa.

• Photo of galibo
    galibo Oct 7, 2018

Bona ruta

• Photo of MARC CANDELA GAROLERA
    MARC CANDELA GAROLERA Aug 8, 2019

He fet la ruta a l'agost, amb la dona i tres nens de 13, 9 i 7 anys. L'hem fet en tres dies caminant unes 4 o 5 hores diàries.
    Una experiència magnífica.
    L'únic possible punt on extraviar-se és en el moment d'agafar el camí del Port des de la pista que baixa la vall de Ruda.

• Photo of jepferrer
    jepferrer Aug 14, 2023

L'hem feta amb dos nens de 8 i 11 anys, fent nit a Saboredo. L'hem disfrutat molt