La Penya Roja de Segària

September 5, 2023
September 2023

near Vergel, Valencia (España)

Ruta matinera per la serra de Segària que ens pujarà fins a la Penya Roja i ens portarà pel SL-CV 161.
Començarem la ruta al cementeri de El Verger, a on podrem deixar el cotxe sense problemes. Una vegada aparcats ens dirigirem cap als túnels de la nacional i de l'autopista i arribarem als peus de la serra. En aquest punt cap a la dreta continua el SL-CV 161 però nosaltres ara ens desviarem a l'esquerra per a pujar primer a la Penya Roja.
Des d'aquest punt començarem a pujar fins arribar a un encreuament de camins amb un pal de senyalització que ens marca la pujada a la penya Roja cap a la dreta i el desviament cap al Morro de les Coves cap a l'esquerra. Nosaltres ens desviem cap a la dreta i al poc de temps, en un altre encreuament cap a l'esquerre seguint en direcció Font de Català. Per aqurest sender anirem en continua pujada fins a un encreuament de camins en el qual seguirem en direcció Penya Roja, en poc de temps arribarem al seu cim.
Una vegada visitada la Penya Roja tornarem cap a baix per a seguir els passos del SL-CV 161 que ens portarà primer per un xicotet bosc de Tetraclinis o Xiprer de Cartagena. Continuarem serra amunt, passarem per una zona d'escalada i arribarem al Parc públic l'Ombria de Segària, una zona molt ben acondicionada amb merenderos i diversos gronxadors per als xiquets. Des del parc continuarem per diversos camins entre bancals i arribarem de nou al cementeri.
L'únic punt negatiu de la ruta és el continu soroll a cotxes de l'autopista i la nacional.