Photo ofLa Nueva Esperanza (parroquia de Taracoa) - Lago Taracoa = Ila Kucha - Napo - Parroquia Union Milagrosa (Sacha) Photo ofLa Nueva Esperanza (parroquia de Taracoa) - Lago Taracoa = Ila Kucha - Napo - Parroquia Union Milagrosa (Sacha) Photo ofLa Nueva Esperanza (parroquia de Taracoa) - Lago Taracoa = Ila Kucha - Napo - Parroquia Union Milagrosa (Sacha)

August 30, 2018
August 2018

near Descanso, Orellana (Ecuador)

Sortida de Coca en bus Cia. Ciutat de Coca destinació Iuca Calanca fins parròquia de Taracoa per 1.25 $ ven indicat que per anar a la llacuna hi ha 4 Km. al arribar a la llacuna et trobes amb membres de la comunitat Parutu Yacu i t’ofereixen opcions totes passen per ells i les seves propostes, escullo una opció de caminar i em diuen que em portaran en barca a donar una volta pel llac i fins l'altre canto (això ho fem amb barca a rems) i que allà caminarem (es camina 1 Km sobre unes passarel·les de fusta sobre aigua) fins al riu Napo allà la comunitat ja te un altra barca (més gran i amb motor que han d’instal·lar) i amb aquesta em porten fins l’altra costat del Napo (s’han de fer voltes ja que hi ha bancs de sorra) A l’altra banda a poc de caminar 200 m hi ha l’escola de la comunitat i em diuen que a les 16 h. hi arriba una ranxera que arriba allà dona la volta i et porta a Sacha. Jo vaig caminant i seguin les indicacions que em donen faig tot el trajecte fins a la carretera asfaltada de Sacha caminant, de fet a pro de Sant Jose passa la ranxera en sentit d’anar i molt a prop de la carretera passa en sentit contrari però no la agafo, arribo a la carretera a peu i espero una ranxera que em porta per 0.75 $ fins a Sacha agafo per 1,25 $ un bus que e m porta a Coca. .... buffff salvat. Un dia fantàstic que va ploure a just després de passar el Napo però em vaig poder refugiar. El preu que em cobrava la comunitat per les barques i guies era de 5 $ l’aportació voluntària als guies va ser superior al 5$ per que s’ho val, els guies de la comunitat un 10. Una ruta molt recomanable. El Track inclou tant el que vaig fer a peu (la gran majoria) com el que vaig fer en les dues embarcacions.
Nota 1: segons em diuen, el llac Taracoa ha canviat de nom i ara es diu Ila Kucha.
Nota 2: al anar de la parroquia de Taracoa al llac vaig poder veure una planta de reincersiò petroliera, es a dir que introduixen a boses petrolieres esgotades aigua i... de boses de nova explotaciò. Per aqui hi ha una quantitat important de tubs i diposits i... de l'extracciò de petroli. Igual pots anar per una pista i al canto tens 20 tubs petroliers (aigua, petroli, gas,...)
Nota 3: El servei dels guies de la comunitat Ila Kucha molt bè i molt economic, un tfno. per contactar amb ells ès el 0980071973.