La Mussara, Pinedes, Grau del Borràs, Camí de la Cingla, sender escaladors, Tosques, La Mussara

Photo ofLa Mussara,  Pinedes, Grau del Borràs, Camí de la Cingla, sender escaladors, Tosques, La Mussara Photo ofLa Mussara,  Pinedes, Grau del Borràs, Camí de la Cingla, sender escaladors, Tosques, La Mussara Photo ofLa Mussara,  Pinedes, Grau del Borràs, Camí de la Cingla, sender escaladors, Tosques, La Mussara

November 4, 2014
November 2014

near Vilaplana, Catalunya (España)

Sortim de l’antic poble de la Mussara direcció al coll de les Pinedes. Continuem per bonics senders fins a enllaçar amb el camí dels Masos que seguim per la dreta fins a trobar una fita que ens convida a baixar per un sender direcció mas del Pistol. Continuem davallant fins a trobar un sender més principal que agafem a la dreta, passant per davant l’antic mas de Ca la Susagna. Una mica més endavant, ja trobem una fita que indica la baixada al grau del Borràs, costerut però molt bonic, el davallem fins a trobar el sender que ve de la font del Pistol que seguim a l’esquerra. Trobem el sender dels Garrigots i el descendim una mica fins a trobar el sender de la Cingla, que seguim per l’esquerra. Continuem per aquest magnífic sender fins a enllaçar amb el camí de les Torres que agafem avall. Ara trobem altra vegada un sender de la Cingla que s’enlaira a l’esquerra. El seguim ascendint fins a trobar una petita fita que ens indica la possibilitat de connexió amb la sendera dels escaladors a tocar de les parets del cingle. Anem intuint el camí i arribem a l’esmentat sender dels escaladors. El seguim a la dreta, gaudint de les impressionants masses rocoses, fins a trobar un petit corriol que ens ascendirà fins al sender inici del camí dels Masos. Continuem a la dreta que aquest sender fins a enllaçar amb el camí de les Tosques que ens portarà a la Mussara, punt d’inici.

• Photo of salva007
    salva007 Nov 20, 2017

Gran, bona i molt maca ruta de senderisme, amb algun tram una mica més aventurer i enrevessat, especialment la pujada fins a la cinglera i el tram d'aquesta. Hi ha moltes fites a alguns llocs de diverses rutes i camins d'escaladors i cap a altres encreuaments. És una ruta per gen que estigui acostumada a fer muntanya, controlin el GPS (és imprescindible per fer-la) i tinguin orientació i intuïció. El Gps en alguns llocs va una miqueta perdut... Cal dir que el track està ben marcat.
    Tot i això, jo m'he "despistat" en un parell de llocs. Total he fet 12 km amb 500 metres de desnivell, amb 4 hores 40 minuts. I repeteixo: Molt bona ruta. Felicitats!!!