La Mussara - Avencs de la Febró

December 6, 2021
December 2021

•   4.3 1 review

near Vilaplana, Catalunya (España)

Comencem la ruta al refugi de La Mussara pel GR-7 el cual abandonem a l'arribar a la cruïlla de carreteres T-704 i TV-7093 per continuar pel sender PR-C-88 fins creuar-nos de nou amb el GR-7 que seguim fins el coll del Plà de l'Agustenc, (cruïlla de camins) allí girem a la dreta i el sender PR C-88 ens porta fins als Avencs de La Febró.
L'Avenc principal es una gran esquerda d'uns 300 mts. de llarga, entre 5 i 8 d'amplada i uns 30 de fondaria. Es gairebé rectilinea i sense vegetació a l'interior. No presenta cap dificultat per transitar per l'interior, sols anar amb compte a l'entrar·hi. Hi ha una cova a l'esquerra tot just arribar al fons de l'avenc.
Afegeixo aquest enllaç amb informació sobre l'avenc: https://webfacil.tinet.cat/avencots/237731
Fem també el recorregut de tot el llarg de l'avenc per dalt l'esquerda, aquí s'ha d'anar amb precaució.
Abans d'arribar al refugi ens desviem per visitar el poble abandonat de La Mussara i l'antic refugi de les Airasses des d'on gaudim d'amplies panoràmiques del camp de Tarragona i Baix Camp.