La Muntada Roca Mur Marquet de les Roques

Photo ofLa Muntada Roca Mur Marquet de les Roques Photo ofLa Muntada Roca Mur Marquet de les Roques Photo ofLa Muntada Roca Mur Marquet de les Roques

February 28, 2021
February 2021

near Sant Llorenç Savall, Catalunya (España)

Excursió per la vall d'Horta, un vessant menys conegut del parc natural de Sant Llorenç del Munt i l'Obac.
Carretera B-124 , de Castellar del Vallès a Sant Llorenç Savall. Just abans d'arribar a Sant Llorenç , sense passar el pont de la Roca seguiu recte per la pista asfaltada que arriba fins el Marquet de les Roques,
Som a la vall d'Horta, amb la riera del mateix nom, que va patir un greu incendi cap el 2003.
Passem unes poques edificacions i arribem en un petit lloc per aparcar vota el pont de la Muntada.

Tornem enrera una mica, un cop travessat el torrent de les Comes agafem un camí a la nostra dreta en pujada sostinguda. Damunt nostre; a la dreta la Roca Mur , Rocamur o Màquina de Tren. A l'esquerra la Pedra d'Aliga.
Arribem al coll carener i anem a veure la Pedra d'Aliga, amb molt bones vistes de la Vall d'Horta i de la vessant de llevant de la serra de Sant Llorenç del Munt.
Reculem per acostar-nos a la Roca Mur, hi pugem fins el mirador. Un mur de pedra, restes d'un possible Castell. Es un paisatge gairebè salvatge. Voltem la Màquina de Tren i baixem per un corriol força pendent per l'altra banda. Primera vista del Marquet, allà baix.
Quan ja som al pla, sense arribar a coll Gavatx, prenem el sender de la nostra dreta. Camí ombrívol dins un bonic bosc, quan s'obre una mica
tenim davant nostre les agulles de les Fogueroses, mes enllà el Montcau i els Emprius.
El camí s'aplana i s'obre tornant-se quasi pista . El Marquet de les Roques ja es sota nostre, a tocar. Passem pel forn de Pega i ja som a la pista per automòvils, que seguim un tros fins agafar el trencall cap a coll de Llor. Camí ample fins la font del Llor, un espai molt frescal i avui molt concorregut.
Reculem pels nostres passos i anem fins el bonic edifici del Marquet de les Roques, on hi havia estiuejat el poeta Joan Brossa (Pere Quart). Avui es tancat. Fem l'entrepà vora l'era.
Al marxar fem un tomb que potser no calia i anem direcció llevant per la vora del torrent de vall d'Horta fins el pont de la Muntada i al aparcament.
Una senzilla excursió, que califico de moderada per la pujada a la Roca Mur.

001 Aparcament

28-FEB-21 9:47:38AM Abans del pont de la Muntada

002 Amunt a la dreta

28-FEB-21 9:53:48AM Al principi del sender

003 Pedra d'Aliga

28-FEB-21 10:42:05AM Curiosa roca, qui l'ha posat aquí?

004 Roca Mur

28-FEB-21 11:11:46AM Rocamur o Castell de Rocamur, hi ha unes restes d'una paret; potser era una talaia per vigilar. Coneguda popularment com la màquina de tren, ho sembla quan es veu de la Mola. Arribar fins dalt el mirador es entretingut. Al baixar per l'altra banda també cal vigilar.

005 la Font del Llor

28-FEB-21 12:21:50PM Val la pena anar-hi. Del darrera hi surt un corriol difícil cap a coll d'Eres

006 El Marquet de les Roques

28-FEB-21 12:35:54PM La perla de la vall d'Horta.