La Mola i Sant Llorenç del Munt (per Cavall Bernat)

Photo ofLa Mola i Sant Llorenç del Munt (per Cavall Bernat) Photo ofLa Mola i Sant Llorenç del Munt (per Cavall Bernat) Photo ofLa Mola i Sant Llorenç del Munt (per Cavall Bernat)

November 1, 2021
November 2021

near Matadepera, Catalunya (España)

El clàssic de la Mola des del costat del Cavall Bernat, amb un primer tram més dur però menys transitat que si pugem per Can Poble.

Deixem el cotxe a la part de dalt de tot del carrer Cavall Bernat de Matadepera, just al girar al carrer Vista Alegre. Després d'uns 100m més d'esfalt carrer amunt, comença el terreny muntanyós, força pedregós al primer tram. De seguida trobem una canal ben transitable i amb força pendent, que va tirant amunt i força dreta a través del bosc. I amb pocs minuts acaba la pujada i el bosc i sortim al Cavall Bernat, que ens queda a l'esquerra.

Seguim amunt pel camí que ens quedava al davant quan hem arribat a la base del Cavall Bernat, un camí estret i planer (amb algun sot i amb arrels que cal salvar). De seguida, el camí torna a pujar entre roques i arrels, i amb fort desnivell.

Al cap d'una estona arribem a una gran roca amb pendent molt elevat. El millor camí és tirar pel lateral dret i vorejar aquesta roca immensa fins a dalt de tot. Però també es pot tirar pel dret, fer drecera i fer cames roca amunt. Un cop a dalt, seguim un tram més de pujada rocosa, i tornem a arribar a una zona boscosa on ens creuem amb el camí de Can Poble. L'atravessem i seguim amunt, pel dret, per un camí rocós i sense arbres, que un cop a dalt ens fa desviar cap a l'esquerra i al cap de poca estona torna a creuar-se amb el camí de Can Poble.

A partir d'aquí, seguim pel camí de Can Poble, que va pujant a estones suaument i a estones no tant, per pista bona, però també entre roques i arrels en alguns trams. Arribem a un replà on el camí s'estreny i entrem en zona ben boscosa. De seguida ens trobem a l'esquerra el camí estret i dret que ve directe de Can Poble: el camí dels monjos. Seguim pujant, entre gran roques, i en alguns trams amb esglaons rocosos. A estones el camí és més planer, i va alternant amb trams de pujada moderada.

I així fins arribar a la part de dalt del camí, on s'obre entre arbres i només a uns pocs centenars de metres i amb poc desnivell, el cim de la Mola, amb el monestir de Sant Llorenç del Munt coronant-lo.

És una excursió molt agradable pel contrast de paisatges, i per l'alçada i vistes un cop a dalt de la Mola. És recomanable fer-la ben d'hora al matí, ja que de seguida s'omple de moltíssima gent, tant als camins com a dalt de tot.

Comencem!

Camí de la dreta, o directa amunt pel dret