Photo ofVallès Occidental: Dipòsits-Camí Monjos-La Mola-Cova Sargantana-Morral del Drac-Sta. Agnés Photo ofVallès Occidental: Dipòsits-Camí Monjos-La Mola-Cova Sargantana-Morral del Drac-Sta. Agnés Photo ofVallès Occidental: Dipòsits-Camí Monjos-La Mola-Cova Sargantana-Morral del Drac-Sta. Agnés

September 25, 2019
September 2019

near Matadepera, Catalunya (España)

Senzilla ruta pel Vallès Occidental per pujar a La Mola (100 Cims Essencial FEEC), des de els dipòsits (Matadepera), per la clàssica pujada pel Camí dels Monjos, amb els següents punts de pas: Aparcament al Dipòsits a la part alta de Matadepera-Camí dels Monjos-Cova dels Horts dels Monjos-Cim de la Mola (1.104 m -100 Cims FEEC)-Cova de la Sargantana- Morral del Drac i Ermita de Santa Agnès. Anada i tornada per la mateixa ruta.
Es tracta d'una ruta clàssica i fàcil de fer pel Parc Natural de Sant Llorenç del Munt i l'Obac que ens porta fins al Cim de La Mola així com a alguns dels indrets característics de la zona, com les Coves dels Horts dels Monjos, el Morral del Drac, i l'Ermita i Cova de Santa Agnès. No és una ruta amb gaire complicació, però sí requereix estar una mica en forma, tant per la pujada a La Mola com la baixada cap al Morral del Drac i Santa Agnès que després haurem de desfer. Tindrem unes excepcionals vistes des del Cim de la Mola, on podrem també visitar el preciós Monestir Romànic, i si cal fer una parada tècnica al Bar-Restaurant.
Al Morral del Drac ens podrem enfilar a la Foradada, amb una mica d'atenció, i gaudirem de boniques vistes, la baixada a Santa Agnès, també s'ha de fer amb compte, és força empinada i no ens hem de despistar de la ruta que pot ser una mica perdedora. Un cop al recinte, trobaren la Bauma a l'esquerra, la Ermita propiament dita i la Cova on estan les basses d'aigua, un lloc realment espectacular. A Dins de l'ermita al fons del tot, hi ha una mena de gatera que si voleu investigar us porta a l'altra banda de la roca. Curiós, tot i que una mica angoixant.