La Mola de Sant Llorenç del Munt des de Can Robert. La Mola serà sempre nostra!

Photo ofLa Mola de Sant Llorenç del Munt des de Can Robert. La Mola serà sempre nostra! Photo ofLa Mola de Sant Llorenç del Munt des de Can Robert. La Mola serà sempre nostra! Photo ofLa Mola de Sant Llorenç del Munt des de Can Robert. La Mola serà sempre nostra!

August 30, 2023
August 2023

near Matadepera, Catalunya (España)

La Mola ja no tornarà a ser el mateix referent, un cop el restaurant tancat l'any 2023.
Sincerament, no aconsegueixo entendre quin mal hi havia en que funcionés un restaurant. Això contribuïa a humanitzar un espai que ja de per si, havia estat humanitzat des de fa 1000 anys. De fet, probablement, seguia amb la funció que el centre religiós havia exercit durant segles. Pots e run erro "naturalitzar" amb excés els paisatges.
Us proposem avui una de les pujades més clàssiques a la Mola. Deixem el cotxe al pàrking de Can Robert, dins el PN de Sant Llorenç del Munt, des d'on arrenca el camí, clarament assenyalat.
Seguim camí amunt passant per les tombes medievals fins a una pista. Si seguim la pista a la dreta, ens dirigiríem a Can Pobla (un des possibles ascensos a la Mola). En canvi, en aquesta ocasió, la prenem a l'esquerra en direcció a la Canal de la Coma de l'Abella. La canal és empinada però no massa llarga i el camí està ben indicat. La canal ens duu al Coll del Drac. A la dreta, el camí flanqueja fins que gira a l'esquerra endinsant-se en una escletxa que ens duu directament al cim de la Mola.
Des del coll, hi ha la possibilitat de pujar-hi per la canal del mico, però cal fer una breu grimpada per la canal, equipada amb grapes.
Us diria que dalt de la Mola es pot dinar però al 2024, la continuïtat del Restaurant no està resolta.