La Mola de Genesies ( 100 cims essencial ) des del Mas de Genesies

Photo ofLa Mola de Genesies ( 100 cims essencial ) des del Mas de Genesies Photo ofLa Mola de Genesies ( 100 cims essencial ) des del Mas de Genesies Photo ofLa Mola de Genesies ( 100 cims essencial ) des del Mas de Genesies

April 14, 2024
April 2024

near Fatgés, Catalunya (España)

Aquesta proposta és una ruta d'anada i tornada pel mateix camí per assolir el cim de la Mola de Genesies des del Mas de Genesies tot passant per el Coll del Rourar.

Deixem el cotxe al marge de la carretera just a tocar del Mas de Genesies, agafem la pista que puja cap a la Masia i la deixem enrere després de contemplar-ne les considerables dimensions i entristir-nos una mica de veure que tot aquest patrimoni va caient a terra de forma inevitable.

Prenem una pista planera que es dirigeix per llevant cap a la Mola de Genesies, que anem veient de tant en tant sobre nostre. Per pista còmode arribem a la cruïlla amb la pista del Barranc Fondo i la del Coll del Rourar; si volguéssiu fer una ruta circular, aquest seria el punt de trobada de l'anada i la tornada. Nosaltres seguim per l'esquerra cap al Coll del Rourar.

La pista, que es va estrenyent poc a poc, ja comença a fer algun avís de desnivell, però no serà fins una mica més endavant, poc després del primer quilòmetre d'excursió que la pujada apreta i ens fa suar de valent durant aproximadament 500 metres, moment en que arribem al Coll del Rourar, en haurem pujat una mica més de 100 metres d'altitud.

Per cert, és una ruta que no aconsello gaire de fer-la a l'estiu perquè ha de caure una torradera bestial; penseu que hi ha poca ombra on amagar-se en aquesta ruta.

Un cop al Coll del Rourar, des d'on tenim una magnífica vista de la Mola, torcem a la dreta i prenem un estret senderet que tot planejant es va acostant a la Mola. Estem anant a buscar el punt d'accés a la seva part superior; aquest es tracta d'un accés en el qual haurem de fer una petita i senzilla grimpada inicial per seguir de seguida amb alguna ziga-zaga que ens deixa en un moment a dalt de la Mola.

L'estructura de la Mola de Genesies, està separada en dos menes de graons, a l'esquerra, per on hem accedit a la part superior, hi trobem les restes d'un poblat ibèric, que visitem, i aprofitem per fer alguna bona foto de la part superior de la Mola, on es troba el cim de la Mola de Genesies.

Ens dirigim cap la banda dreta de la Mola, sempre vigilant de no esgarrinxar-nos gaire, i fem una petita pujada que ens acosta al grao on es troba el cim, a l'extrem de llevant de la Mola. Hi trobem vèrtex geodèsic i fantàstiques vistes a 360º de totes les muntanyes que ens rodegen, des de Tivissa, Llabería, Cardó, Els Ports, Montsià, o el Delta de l'Ebre, així com bona part de la costa tarragonina.

La tornada en el nostre cas, la vam fer per el mateix camí d'anada, només havent de destacar que cal anar amb una mica de compte a desfer la curta grimpada d'accés a la Mola.

Ruta circular des de Mas Genessies passant per:
- Poblat Ibèric de Genessies (2.1 km)
- Mola de Genessies (2.6 km)
- Coll del Rourar (3.3 km)

PictographCar park Altitude 0 ft

Aparcament

PictographRuins Altitude 0 ft

Mas de Genesies

PictographIntersection Altitude 0 ft
Photo ofCruïlla - Seguim a l'esquerra cap al Coll del Rourar Photo ofCruïlla - Seguim a l'esquerra cap al Coll del Rourar Photo ofCruïlla - Seguim a l'esquerra cap al Coll del Rourar