Photo ofla Martina - la Cimorra - los Mases - barranco Magro - la Manzanera - Estrecho del río Villahermosa Photo ofla Martina - la Cimorra - los Mases - barranco Magro - la Manzanera - Estrecho del río Villahermosa Photo ofla Martina - la Cimorra - los Mases - barranco Magro - la Manzanera - Estrecho del río Villahermosa

February 27, 2022
August 2021

near Cedramán, Valencia (España)

Ruta circular al voltant del río Villahermosa eixint des de la Martina i pujant a la Cimorreta i la Cimorra per senda. Des de la Cimorra continau per pista fins que se'n desvia per senda baixant al riu per los Mases.
Seguint el riu puja cap al barranco Magro i remunta els estrets del barranc fins al camino del Villar per on va al Villar travessant el Plano del Villar. Des d'ací continua cap a la Manzanera i baixa al riu, seguint riu avall fins a la Martina.
Els dos primers terços de la ruta són per camins i pistes en bon estat i on es passa bé encara que no sempre estan molt xafades. Cal estar atents a la senda d'accés a la Cimorreta i al camino de la Cimorreta a la Cimorra, sobretot al començament per a no saltar-se'ls. Igualment el punt on se'n desvia el camino de los Mases és poc visible (tot i què hi ha una fita).
Presenta un poc més de dificultat el travessar el riu per a pujar cap al barranco Magro perquè no hi ha camí clar, però és fàcil de passar.
Des del Plano del Villar també no és molt evident al principi el camí que baixa a la Manzanera perquè es confon amb les traces de les ovelles. Una vegada en ell és fàcil de seguir.
La part més difícil de la ruta és una vegada arribats al río Villahermosa perquè cal anar per dins del riu i evitar les zones amb massa vegetació.
Com que el curs del riu canvia d'any en any no paga la pena explicar el camí, només apuntar que la part més neta sol ser seguint l'aigua i que hi ha un parell de llocs on caldrà nadar obligatòriament.
La part final es pot evitar anant per la carretera a la Martina.
Més informació a l'enllaç.

mas de la Martina

Baixem i pugem per la pista formigonada que va al mas de Luis. A la tornada eixirem al punt on la pista travessa el riu.

mas de Luis

Per la part de dalt continua senda al mas de la Cimorreta.

pista dreta i senda esquerra

Esquerra per les hortes de la Cimorreta. La pista també puja al mas.

La Cimorreta

Eixim per dalt per la senda de la Cimorra.

La Cimorra

Pista cap al nord.

senda esquerra

Camino de Villahermosa per los Mases. La pista baixa al riu per Casa Benages.

PictographRuins Altitude 2,146 ft

los Mases

Pista esquerra

Després de travessar el riu.

dreta vora fil

Millor pas per a travessar el riu i seguir per l'assagador que passa per l'altre costat.

travessem carretera

Recte per la carretera vella.

Barranco Magro

Senda per dins.

casa del Cura

Senda dreta per la palanca. Esquerra a Villahermosa pel Plano de Santa Barbara.

Plano Villar

Recte per pista. Pista dreta a la carretera vella davant de la Manzanera. Senda esquerra a Bibioj.

pista dreta

Recte continua a la Serretilla.

el Villar

Senda dreta. Esquerra al mas que està a 100 metres.

carretera vella

La travessem i també la nova a la Manzanera.

mas de la Manzanera

Seguim per senda avall a la punta del mas.

PictographRiver Altitude 2,041 ft

río Villahermosa

Riu avall pel millor pas.

passera formigó

Travessem pista de la Cimorra i la Cimorreta. Travessem el Estrecho.