La marmota cega 6

January 9, 2014
August 2013

near L'Hospitalet-près-l'Andorre, Midi-Pyrénées (France)

TRAVESSA PEL COR DEL PIRINEU ORIENTAL. ANDORRA, ALTA CERDANYA I ARIEJA
Etapa 6. De l'Ospitalet al Refugi de Rulhe
Sortim de l'Ospitalet en direcció sud. La pujada és pel vessant est i des de primera hora del matí ja hi fa calor. Passem pel costat de les canonades que transporten l'aigua per generar electricitat. Travessem la carretera de Porté Pimorent i trobem un rètol que ens indica el camí que hem se seguir per arribar al refugi de Rulhe. Pugem fent ziga-zagues per un bon camí, que de vegades està empedrat. Guanyem alçada ràpidament. Anem seguint les marques del GR T. Passem, com en altres ocasions, per cledes de pedra. Arribem a un petit balconet natural des del qual podem contemplar tota la vall. Tot seguit, travessem un espectacular pont fent amb lloses de pedra. Aquí trobem un indicador que ens fa girar a la dreta. Comencem un fort flanqueig. En aquesta zona, trobem moltes sargantanes, que ens passen per damunt dels peus. Tot seguit trobem un altre pont de lloses de pedra damunt un barranc. A partir d'aquest punt, la vall es comença a obrir. Fa poc que aquesta zona ha estat víctima d'un incendi. Els prats estan completament calcinats. Continuem pujant per un camí suau fins a arribar a una petita resclosa. La vall es continua obrint, amb petits replans. En cadascun trobem petits llacs o aiguamolls. A la part final de la vall, també trobem una cascada i unes mines de conducció d'aigua per a la central hidroelèctrica. Arribem al final de la vall, on hem de baixar per anar a buscar la vall que puja per l'altre vessant. En aquest punt, trobem un giny ben curiós. Possiblement es tracti d'una antiga estació meteorològica. La vall es tanca i gira cap a l'esquerra. Aquí hi trobem el primer d'un seguit de llacs que envolten el cim de Rulhe. Passem pel costat del llac, a mà dreta, per un camí sinuós. Saltem blocs amb vegetació de ribera. En alguns punts, val la pena estar al cas, perquè hi ha passos estrets sobre el llac. A partir d'aquí, anirem trobant diferents llacs en diferents estrats de la muntanya. Aleshores comencem a divisar el coll de l'Alba. Quan hi arribem notem que l'últim tram és pedregós i està format per grans blocs. Des del coll, podem veure el refugi andorrà del Juclar. Baixem girant cap a la dreta pel coll, per un camí pedregós fins a arribar als estanys de l'Alba. En tot aquest tram podem gaudir d'unes vistes magnífiques dels mateixos cims que vèiem mentre pujàvem per l'altre cantó de la vall. A la pujada els vèiem pel vessant est i ara pel nord-oest. Continuem baixant fins a uns llacs. A partir d'aquí comencem una baixada vertiginosa en ziga-zaga, amb uns blocs extremadament ben col•locats, fins i tot simulant escales. Una feina extraordinària que cal agrair al guarda del refugi de Rulhe. Arribem a l'últim llac i comencem una pujada en flanqueig cap a la dreta fins arribar al magnífic refugi de Rulhe.