La Mare de Déu del Cós i el Castell de Montagut

Photo ofLa Mare de Déu del Cós i el Castell de Montagut Photo ofLa Mare de Déu del Cós i el Castell de Montagut Photo ofLa Mare de Déu del Cós i el Castell de Montagut

1988
January 31, 2024
January 2024

near Montagut, Catalunya (España)

Una ruta molt variada pel municipi de Montagut-Oix que sortint del poble de Montagut, puja a la Mare de Déu del Cos, baixa pels barris del Cos i Fluvià fins sota la cinglera de Castellfollit, recorrent les deveses del Fluvià fins la Cometa i tornant a Montagut pel carril bici.

Sortim de la zona esportiva de Montagut i amb una pujada sense treva pel camí del Cós, a estones corriol i estones pista, arribem al Santuari de la Mare de Déu del Cos, una capella que formava part de la fortalesa del Castell de Montagut, datat entorn l’any 1070 i que avui tan sols hi queda la capella i una bonica i ben restaurada torre circular que amb una cargolada escala interior que puja a la terrassa, s’utilitza com un fantàstic mirador a 360°
La capella, situada dins del recinte de l’antic castell, és una petita edificació romànica, amb un absis semicircular que sembla havia sigut una torre del castell i un campanar d’espadanya. S’hi venera una imatge de la Mare de Déu amb el fill als genolls. L’original va ser destruida a l’any 1936 i ara n’hi ha una réplica.
El Santuari és un esplèndid mirador del muntanyam de l’Alta Garrotxa i de la plana fluvial i que malauradament avui no hem pogut gaudir per una espessa manta de boira que abrigava el cim de la muntanya.
La baixada la fem per un corriol, pel mig dels boscos de Can Vinyoles, fins al barri del Cós i del Fluvià, davant mateix i als peus de la impressionant cinglera de Castellfollit que convida acostar-nos-hi travessant el Fluvià per la singular i moderna passarel·la que ens dona accès al pont medieval i a les hortes. Seguim paral·lels al riu pel camí de la Devesa fins topar amb les esveltes columnes del viaducte de l’A-26 i el famós Pont Trencat a sota seu que ara serveix de mirador privilegiat del Fluvià.
Continuem el camí fins els dos masos del Palomer, el de Baix i el de Dalt i és a on tornem a travessar el Fluvià per un passallís ben construit i que dona accés a la urbanització de La Cometa pel mig del intríngulis d’un complicat nus de carreteres. Travessada la Cometa, tornem a Montagut per un carril bici la mar de comode, donant per acabada una platgeriosa circular matinal.

Ruta circular desde Montagut pasando por:
- El Cós (2.2 km)
- Ermita de la Mare de Déu del Cós (2.5 km)
- Mirador de Castellfollit de la Roca (6.0 km)

Photo ofTorre del Castell de Montagut i Ermita de la Mare de Déu del Cós Photo ofTorre del Castell de Montagut i Ermita de la Mare de Déu del Cós Photo ofTorre del Castell de Montagut i Ermita de la Mare de Déu del Cós

Torre del Castell de Montagut i Ermita de la Mare de Déu del Cós

Photo ofPassarela sobre el Fluvià sota la cinglera de Castellfollit Photo ofPassarela sobre el Fluvià sota la cinglera de Castellfollit Photo ofPassarela sobre el Fluvià sota la cinglera de Castellfollit

Passarela sobre el Fluvià sota la cinglera de Castellfollit

PictographBridge Altitude 775 ft

PictographBridge Altitude 790 ft

PictographBridge Altitude 742 ft
Photo ofViaducte A-26 i pont trencat sobre el Fluvià Photo ofViaducte A-26 i pont trencat sobre el Fluvià Photo ofViaducte A-26 i pont trencat sobre el Fluvià

Viaducte A-26 i pont trencat sobre el Fluvià

PictographBridge Altitude 733 ft

Passallis dels Angles

Montagut i el Santuari del Cós des de Montagut

• Photo of Agusti_Mir
    Agusti_Mir Feb 5, 2024

Al pont trencat ens varem trobar en vosaltres i varem seguir el camí junts fins a Montagut.BONES CAMINADES

• Photo of arimanyjoan
    arimanyjoan Feb 5, 2024

Agusti, va ser tot un plaer acabar la ruta junts fent el mon petit amb tantes coincidències !