La LLacuna-Rofes-Vilademager

January 2, 2020
January 2020

•   4.7 1 review

near La Llacuna, Catalunya (España)

1-02-2020 Sortim de l´aparcament municipal de la part nord de La LLacuna, al costat de la carretera que va cap a Rofes. Ja que som al hivern decidim fer l´anada per la part solana i la tornada per l´obaga.
Comencem seguint el mateix carrer asfaltat a on estem aparcats i al acabar el carrer continuem recte per pista de terra en molt bon estat. Passem entre camps de conrreu en direcció al bosc que tenin al devant. Ja al bosc el camí gira cap a la dreta planejant amb molt poc desnivell.
Arribem a la barriada de Les Viletes i al costat de la primera masia sur una pista que ens fa vorejar els camps. Trobem i travessem Els Casals i la pista continua cap a la Font de la Rovira, un recó preciós amb font i Bassa d´aigua. Després passem el Mas d´en Torrent, que sembla abandonat, i girem a la dreta per pista asfaltada que aviat ens porta a la carretera i al poble de Rofes.
Entrem al poble i el primer que es troba es la iglesia de Sant Josep, construida al 1985 . Per el carrer de la dreta baixem aprop del torrent. Aviat agafem un pontet estret que traspassa la riera i va cap a unes cases que asolim ràpidament i de nou baixem decidits a la riera. Trobem la riera principal que ve de La Llacuna i la seguim a la dreta. Bonic camí, entre altes parets, per una pista en molt bon estat que passa per la font del Teix.
Arribats a Cal Felip deixem la pista principal, que sen va a la carretera, i seguim a l´esquerra. Aviat travessem per última vegada la riera. Trobem més endevant una pista a l´esquerra que voreja uns camps i s´efila fent revolts fins assolir el Castell de Vilademàger.
Val la pena fruir de les vistes i del extens panorama, també de la Iglesia de Sant Pere de Vilademàger, d´origen romanic, i de les restes del castell.
Per el costat d´aquestes restes marxem cap al sud i trobem a la dreta la pista que fent alguns revolts i sempre de baixada ens porta a La Llacuna i al pàrquing a on tenim els vehicles.

• Photo of Anna de Gea
    Anna de Gea Dec 7, 2020

Molt bona ruta! Molts trams diferents que fan que sigui super entretinguda!