La Hoëgne

April 29, 2015
April 2015

near Les Arsins, Wallonia (Belgique)

Viewed 20982 times, downloaded 307 times

[English below]
Eén van de indrukwekkendste korte wandelingen die ik de laatste jaren heb gedaan is ongetwijfeld de vallei van de Hoëgne. Het gebied is met zijn talloze idyllische watervalletjes, houten bruggetjes, bossen en velden romantisch en ruig tegelijk. Mijn zoontje van 5,5 jaar oud vergezelde me op de trip en dat maakte me aanvankelijk een beetje onzeker want de route is toch niet te onderschatten. Overal word je geconfronteerd met dikke wortels en losliggende stenen. De paden kunnen er zeer vochtig en glibberig bij liggen, zeker na een periode van regenval en er moeten wel wat hoogteverschillen overwonnen worden.
Maar dat mag de pret natuurlijk niet bederven. De knaap heeft zich kosteloos geamuseerd :-)
-------------
The Belgian Ardennes offer many idyllic hiking trails for outdoor enthusiasts and nature lovers. One of the most impressive short walks I’ve done in recent years is undoubtedly the valley of the Hoëgne near Solwaster (Jalhay). The area is idyllic with its numerous waterfalls, wooden bridges, forests and fields. It’s romantic and rough at the same time.
My 5,5 years old son accompanied me on the trip and that made me initially a little unsure because the route is not to be underestimated. Everywhere you are faced with thick roots and loose stones. The paths can be very slippery when wet, especially after a period of rainfall and the hike also involves some elevation gain.

• Photo of Efkesweg
  • Photo of duralix
    duralix Dec 28, 2015

une des plus jolies randos en Belgique

• SimonSlo Sep 11, 2017

Nice

• tuur.l Apr 15, 2018

Very nice walk next to the stream!

• Photo of Les Balades d'Arizona - Randos Belqique
    Les Balades d'Arizona - Randos Belqique Oct 23, 2018

En français ça donne quoi ?...

• Photo of JoSaNo_1
    JoSaNo_1 Aug 16, 2020

Voor deze wandeling heeft onze zoon van 4,5 jaar enkel nog maar routes in Limburg gedaan van max. 4 km lang. We hebben deze route afgelegd als eerste wandeling in onze vakantie zonder problemen. Het was spannend voor hem, mooi en allemaal goed te doen. Kinderen die nog niet gewandeld hebben op deze jonge leeftijd moeten de wandeling niet doen denk ik. Ook is motivatie door middel van liedjes, fantasie en het bewonderen van de natuur van dichtbij soms nodig naarmate het einde nabij komt. En dat is op deze locatie nu net geen probleem.

De bewegwijzering is goed, maar op een gegeven ogenblik stond er nogal veel naar alle kanten toe, Daarvoor was deze gpx zeker een meerwaarde.

Ik heb kinderen gezien met sandalen aan, maar ik raad toch goede wandelschoenen aan. Ikzelf en onze zoon hadden een goede stok gevonden voor tijdens de wandeling. Ik ben er nog niet uit of hem dat extra heeft gemotiveerd :-D

Tip: Er zijn ook geocaches te vinden

• Photo of Bon-P-Lan
    Bon-P-Lan Jan 13, 2024

On avait fait la Statte et la Sawe le matin même et ces rivières sont beaucoup plus belles. Même si cette balade est bien, le retour est très banal. En été, quand il fait chaud, ce doit être un endroit idéal pour venir flâner en famille.Balade facile, mais potentiellement boueuse et glissante.